Un carril bici i de vianants travessarà la rotonda de l'hipòdrom a Sant Cugat FOTO: Localpres

Mobilitat

A punt pel nou carril bici i circulació a la rotonda de l'hipòdrom

A partir del 2 i 3 de febrer entrar en fase de proves la nova circulació entre les tres rotondes d'entrada a Sant Cugat

Canvi molt important en l'entrada a Sant Cugat des de Rubí. Les obres per crear un carril bici i de vianants a la rotonda de l'hipòdrom ja han començat i el projecte implica una modificació rellevant de la circulació en aquesta àrea de Sant Cugat del Vallès. Un canvi que passa perquè les tres rotondes de la zona (hipòdrom, Xic i Arreus) passin a funcionar com a una de sola i el tram de carretera de Rubí entres l'hipòdrom i el Xic i el carrer de Vallespir siguin de sentit únic.

L'objectiu final és construir un carril bici de gairebé tres quilòmetres entre Rubí i l'estació de ferrocarrils de Sant Cugat. La primera fase preveu el carril bici i de vianants pel mig de la rotonda de l'hipòdrom i fins al començament de l'avinguda de Rius i Taulet. Estarà enllestit en uns dos mesos. Una actuació que permetrà augmentar la seguretat dels vianants que a dia d'avui han de creuar la rotonda sense cap pas de vianants.

La següent fase, que l'Ajuntament espera que pugui estar enllestida a finals de 2019 si es compleixen els terminis, contempla la connexió entre el Leroy Merlin i la rotonda de l'hipòdrom i entre l'avinguda de Rius i Taulet i l'estació. La nova circulació entre les tres rotondes ja entrarà en vigor, en fase de prova, els caps de setmana a partir del 2 i 3 de febrer. Un cop finalitzin les obres de la primera fase del carril bici, en uns dos mesos, el canvi de circulació serà definitiu. El pressupost del carril a la rotonda de l'hipòdrom és de 270.000 euros.

Més info: El carril bici entre Rubí i Sant Cugat travessarà la rotonda de l'hipòdrom

Així serà l'espai: en verd, el carril bici. Les fletxes indiquen el sentit de la circulació amb vehicle.

 

Connexió amb Rubí

L'alcaldessa de Sant Cugat, Carmela Fortuny, ha explicat que la voluntat  és "donar un pas més en la mobilitat sostenible" i fer "una ciutat més amable on puguin conviure bicicletes, patinets i les persones que van a peu". Sobre el projecte, ha destacat que es vol "permeabilitzar" la rotonda de l'hipòdrom amb l'objectiu final de millorar la connectivitat amb Rubí i altres servis educatius i comercials de la zona.

Fortuny ha reconegut que actualment la rotonda de l'hipòdrom és un punt conflictiu, especialment per vianants: "Requeria d'aquesta millora en la mobilitat, sobretot per fer-ho més segur per tantes persones que passen per aquests espais i que en aquests moments tenen serioses dificultats per fer-ho de manera segura".

"El trànsit serà una mica més fluïd"

Sobre les conseqüències en el trànsit de vehicles en un dels punts amb més retencions del municipi, la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, ha assegurat que en les simulacions que han fet el "trànsit és una mica més fluïd". "En hores puntes hi ha molta aglomeració de trànsit i no desapareixarà, però serà una mica més fluïd".