L'Anella Verda al carrer de Francesc Moragas FOTO: Bernat Millet

Mobilitat

L'Assemblea de la Bici, en contra de la retirada de pilones de l'Anella Verda

L'associació està a favor de garantir un espai als serveis d'emergència sempre que hi hagi l'amplada reglamentària

L'Assemblea de la Bicicleta a Sant Cugat ha mostrat el seu rebuig a la retirada de les pilones de l'Anella Verda per part del nou govern municipal per garantir l'accés de vehicles d'emergència en casos d'urgència. Segons l'entitat, aquesta retirada de pilones deixa als ciclistes indefensos. "El carril bici queda molt desprotegit, especialment per als infants i ciclistes novells", denuncia l'entitat en un comunicat.

Més info: Es retiren les pilones i s’instal·laran càmeres de videovigilància a l’anella verda

L'associació assegura que les pilones no impedeixen el pas dels vehicles d'emergència: "Els serveis d'emergència poden trepitjar les pilones. De fet, les del passeig de Valldoreix són trepitjades pels camions de les escombraries cada cop que hi passen". El portaveu, Ernest Vidal, ha explicat al TOT Sant Cugat que aquestes pilones són del model A-Flex, "un model fet expressament per permetre el pas a vehicles d'emergència".

Vidal, a més, ha incidit que fruit de les pilones va "augmentar el flux d'usuaris de la bicicleta, segons registres de la web de l'Ajuntament" i que treure-les és fer un pas enrere. "Sembla que els cotxes no tenen res a veure amb el canvi climàtic. L'Ajuntament vol combatre el canvi climàtic, però després fa un pas enrere a la mobilitat sostenible. Hem de limitar més l'ús del cotxe, perquè ens està quedant una ciutat bruta, sorollosa i contaminada" ha afegit.

El carril bici per afavorir les emergències

L'Assemblea de la Bicicleta a Sant Cugat, no obstant això, ha assegurat estar a favor de compartir el carril bici amb els vehicles d'emergència, sempre que "es doti tota l'Anella Verda de l'amplada reglamentària (3,50 m) i pintar el nou carril de color verd en record a l'Anella Verda per tal de ressaltar la seva vocació inicial". El portaveu, a més, ha posat d'exemple la ràpida intervenció dels Bombers durant l'incendi de la catedral de Notre Dame de l'any 2019 gràcies a l'existència de carrils bici a París.

En aquest sentit, el col·lectiu recorda que gràcies al carril bici, els vehicles d'emergència poden avançar evitant les cues de vehicles de motor.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.