El solar de darrera l'estació de Sant Cugat acollirà l'aparcament de bicis FOTO: Google Maps

Mobilitat

Ja hi ha data per les obres de l'aparcament de bicicletes de l'estació

El pressupost del projecte és de 92.000 euros

Sant Cugat comptarà aviat amb un nou aparcament per a 135 bicicletes al carrer d'Andana (just darrera de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat) en un solar de titularitat municipal. Aquest aparcament estarà tancat i només s’hi podrà accedir a través del servei de Bicibox (xarxa d’aparcaments segurs implantat per l’AMB). Per poder fer-ne ús, caldrà estar donat d’alta d’aquest servei gratuït i que ja funciona en diversos punts de la ciutat.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és fomentar la mobilitat sostenible i la utilització de la bicicleta, així com l’ús combinat de la bici i dels transports públics. Aquest projecte forma part del pla BiTiBi de la Unió Europea per incentivar la mobilitat intermodal, especialment del tren i la bicicleta.

Les obres, que s’han adjudicat a l’empresa Voracys per un import de més de 92.000 euros, començaran després de les festes de Nadal i es preveu que s’allarguin entre dos i tres mesos. Els treballs serviran per habilitar les 135 noves places d’aparcament, construir una caseta que serveixi de punt d’accés i un lavabo, instal·lar enllumenat públic i connectar l’aparcament amb la xarxa d’aigua i d’electricitat.

Aquest projecte es va posar sobre la taula ja fa quatre anys i la voluntat inicial era que es posés en marxa el 2014. Inicialment la idea era que l'aparcament fos vigilat les 24 hores al dia.

Més info: L'Ajuntament condicionarà l'aparcament per a bicicletes de l'estació

Els serveis també serviran per donar resposta a la reivindicació dels taxistes, que demanaven millores en la parada de taxis de l'estació Sant Cugat.