L'Ajuntament crearà una ordenança per regular l'ús de la bicicleta i d'altres vehicles de mobilitat personal. FOTO: Bernat Millet

Mobilitat

Sant Cugat s'adhereix a l'Estratègia catalana de la bicicleta

El projecte té l'objectiu convertir la bicicleta en la protagonista de la mobilitat

L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès s'ha adherit a l'Estratègia catalana de la bicicleta 2025, que té per objectiu construir un full de ruta clar per convertir la bici en la protagonista de la mobilitat a les ciutats. Així ho ha aprovat el Ple Municipal aquest dilluns, 17 de febrer.

Més info: La bicicleta, el transport a potenciar a Sant Cugat

Es tracta d'un projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya al qual s'hi poden sumar altres administracions i institucions. El document posa de relleu que "la bicicleta és molt positiva tant per a les persones usuàries com per al conjunt de la societa", ja que afavoreix una mobilitat més sostenible amb el medi ambient i més amable per la ciutadania.

“Aquesta estratègia pretén establir ujna planificació i desenvolupament de la promoció de la bicicleta”, ha explicat el regidor de Mobilitat, José Gallardo, que ha mostrat el compromís de l'Ajuntament per elaborar en sis mesos un programa d'actuació sobre la bicicleta.

Més info: Un ciclista perd el coneixement després de caure en un carril bici en mal estat

El compromís és impulsar actuacions per afavorir el creixement de l'ús de la bicicleta a Sant Cugat del Vallès i la resta del país. Així, l'objectiu és establir eines de planificació i desenvolupament, promoció i formació per a impulsar l'ús de la bicicleta com a mode de transport actiu i sostenible i "unir forces en pro d’una Catalunya pedalable i pedalada".

Suport de tot l'Ajuntament de Sant Cugat

L'adhesió ha comptat amb el suport del govern d'ERC-MES, PSC i CUP i els dos partits de l'oposició, Junts per Sant Cugat i Ciutadans. Aldo Ciprian, portaveu de Cs, ha reclamat actuacions "urgents" per garantir que s'avanci en l'ús de la bici i ha demanat prioritzar els accessos a escoles i universitats.

"S'ha d'invertir en la seguretat dels carrils ja existents", ha afegit el portaveu taronja, que també ha demanat una ordenança regulatòria. En aquest sentit, José Gallardo ha assegurat que pròximament hi haurà l'ordenança que reguli l'ús de la bici a Sant Cugat.