La Festa de Tardor se celebra el 24 i 25 d'octubre. FOTO: E. Bedmar

Societat

La Festa de Tardor celebra quatre dècades de reivindicacions

Més de 80 entitats mostraran el potencial de l'associacionisme santcugatenc

La Festa de Tardor arriba a aquest any a la seva 40a edició amb la mirada posada en els compromisos que la iniciativa ha establert amb la ciutat al llarg d'aquestes quatre dècades i el lema '40 compromisos amb la ciutat'. Per celebrar l'efemèride s'han programat un total de 37 activitats diferents, entre les quals destaquen el Festival de Música Trona, el Correfoc, l'exhibició gimnàstica rítmica, a més d'espectacles de teatre, activitats culturals, activitats esportives i diverses xerrades.

La iniciativa, que s'estendrà per la plaça d'Octavià, la de l'Om, la de Pep Ventura, la del Rei, els Jardins del Paga-li, Joan, el carrer de la Torre i Cal Temeràri, té com a objectiu mostrar el potencial de la ciutat en matèria d'entitats. Per això i aquest any està previst que hi participin un total de 85 entitats de caràcter cultural, popular, assistencial, salut mental, esportiu, ajuda mútua, cooperació... i que mobilitzi entre 5.000 i 6.000 persones.

Encara que la Festa de Tardor se celebrarà coincidint amb aquest darrer cap de setmana de mes, el dissabte i diumenge, 24 i 25 d'octubre, Les activitats es duran a terme principalment el cap de setmana del 24 i 25 d’octubre, algunes de les activitats es posaran en marxa des d'aquest mateix dimecres, 21 d'octubre, amb una xerrada sobre el conflicte sirià a Cal Temeràri.

Tres mesos de preparacions

Segons l'organització, la preparació de la Festa de Tardor té una durada de més de tres mesos, donada la complicació de coordinar a les persones i entitats que hi participen. Segons la comissió de Festa de Tardor la 40a edició: “Les 40 edicions han mostrat un teixit associatiu canviant, però sempre compromès amb la ciutat que li dóna sentit" i afegeix: "40 edicions que no han tingut una mentalitat de campanar, que s’han solidaritzat, quan ha calgut, amb allò que succeïa més enllà de les nostres fronteres locals. Enguany ho fem amb els milers de persones que han de fugir dels seus països i necessiten trobar un lloc d’acollida. Enguany ens manifestem a favor d’un Sant Cugat acollidor. Volem una ciutat acollidora”.