Sorea revisa més d'un miler de factures susceptibles de no ajustar-se al consum real
Sorea contactarà amb tots els clients que tinguin una factura del tercer trimestre que hagi estat superior a la del tercer trimestre de l’any anterior
Sorea va rebre 1.184 reclamacions per factures de l'aigua en què l’import excedia de manera considerable la xifra habitual del mateix període en anys anteriors. L'empresa que gestiona el servei de l'aigua a Sant Cugat va revisar cas per cas les reclamacions i va corregir les desviacions, tot i que en "una gran majoria", segons l'Ajuntament, les estimacions s'acostaven al consum real.
"Hem atès i continuem atenent de manera individualitzada cada reclamació per oferir la millor solució. Revisem cada cas i, si s'escau, modifiquem les factures amb repartiment del consum", exposa Sorea. Així mateix, la companyia es compromet a contactar amb els clients que tenen una factura del tercer trimestre superior al mateix període de l’any anterior, per oferir-los la possibilitat de revisar el seu cas.
Segons Sorea s'han donat dues casuístiques en els casos que les factures no corresponien amb el consum real: vlients que han rebut factures d'un import més elevat al que realment havien gastat i usuaris que van tenir un increment de consum però la factura no ho reflexava.
Les estimacions durant l’estat d’alarma
A causa de la impossibilitat de dur a terme lectures de comptadors durant l'estat d'alarma, Sorea va estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l'any anterior. En alguns casos, la factura excedia considerablement l’import habitual d’aquest mateix període en anys anteriors.
Aquest fet va generar un volum important de queixes, tant a l’empresa Sorea com a l’Ajuntament, per part de persones usuàries que han sol·licitat revisar la facturació per ajustar-la al consum real del segon i tercer trimestre.
L’Ajuntament i Sorea també han acordat que es farà arribar una carta a tots els usuaris i les usuàries que tinguin una factura del tercer trimestre que hagi estat superior a la del tercer trimestre de l’any anterior, per oferir-los la revisió de la factura i una resolució personalitzada si així ho consideren oportú.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
