Sorea revisarà cas per cas les reclamacions per la facturació durant el confinament

L'alcaldessa Mireia Ingla i el Tinent d'alcaldia, Pere Soler, s'han reunit amb representants de Sorea aquest divendres

Sorea s'ha compromès amb l'Ajuntament de Sant Cugat a fer un mostreig per analitzar les queixes rebudes per les factures d'abril i maig i ha recordat el seu compromís existent des de les primeres reclamacions de revisar de forma personalitzada totes les que es formulin en relació amb la facturació durant l’estat d’alarma.

Segons informa l'empresa en un comunicat, durant aquest període, es van realitzar lectures estimades dels consums davant la impossibilitat de realitzar lectures dels comptadors i això ha pogut provocar "dubtes i incidències" respecte a com s’ha realitzat la facturació.

Resposta en un període no superior a 10 dies

Amb tot, la companyia es compromet a "donar una resposta a les reclamacions en un període no superior als 10 dies a partir del dia que l'usuari presenti la reclamació. Sorea ha recalcat que no és possible realitzar refacturacions de forma automàtica, donat que cada cas individual té supòsits diferents i cal estudiar-los de forma personalitzada a partir de cada reclamació.

Es va aplicar el reglament de servei municipal 

L'empresa explica, a més, que a causa de la impossibilitat de dur a terme lectures de comptadors durant l'estat d'alarma, "vam aplicar el Reglament de Servei municipal i vam estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l'any anterior".

"impactar el mínim als usuaris"

També la companyia comenta que en el cas de les pòlisses que tenien identificades amb algun tipus d'activitat que havia quedat restringida pel decret, com per exemple bars, restaurants, hotels, escoles, etc., van estimar un consum de 0 m3 des d'abril a maig.

Aquestes estimacions es van fer, asseguren, en tot moment "amb l'ànim d'aproximar-nos al consum real i impactar el mínim als usuaris".

D'altra banda, destaca que, en recuperar el consum real del següent període, es "normalitza la facturació" i, en obtenir una lectura real, "es descompten els consums estimats" en períodes anteriors.

En cas que hi hagi algun error provocat per l'estimació de consum, Sorea informa que "ajustarà la facturació i repartirà el consum real proporcionalment entre els períodes afectats".

D'altra banda, Sorea recorda que en el cas dels usuaris que disposen de comptadors de telemesura les lectures són reals i, per tant, el consum no va ser estimat. 

Reunió entre l'Ajuntament i Sorea

Amb la voluntat de resoldre totes les reclamacions, aquest divendres l’alcaldessa Mireia Ingla i el tinent d’alcaldia de Serveis Urbans, Pere Soler, s'han reunit amb l’empresa. Fruit d'aquesta trobada, Sorea s’ha compromès a elaborar en els propers dies un mostreig per analitzar les queixes rebudes.

L'alcaldessa Mireia Ingla ha manifestat que “hem de garantir els drets dels usuaris i les usuàries de la ciutat i que, en cas que hi hagi hagut un greuge, puguin cobrar els diners que van abonar de més."

D’aquí a uns dies, ambdues parts es tornaran a trobar per tal que l’empresa exposi les conclusions del mostreig i les futures accions a emprendre.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem