Opinió

Aparca a l'estació de Valldoreix. Digues la teva!

"Regular no és excloure. És fer compatible el dret a moure'ns amb transport públic amb el dret del veïnat a viure Valldoreix amb facilitat en el seu entorn"

L'estació de Valldoreix és un dels elements centrals de la nostra vila, però la connexió ferroviària i l'augment de la mobilitat metropolitana han provocat que les seves zones d'aparcament estiguin sovint saturades. Cada dia hi conflueixen veïns i veïnes que agafen el tren per anar a treballar, estudiar o fer gestions, però també moltes persones d'altres municipis que hi arriben en cotxe per connectar amb els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Sempre és positiu que es faci servir el transport públic per als desplaçaments del dia a dia, per suposat, però també és just que el veïnat de Valldoreix, especialment el que viu lluny de l'estació, pugui tenir-hi un accés preferent. Per això l'EMD fa un pas endavant i planteja reservar una part de les places per a residents de la vila, sense tancar l'aparcament a la resta d'usuaris. Parlem d'endreçar i millorar un espai molt tensionat i de donar resposta a una demanda històrica amb criteris clars, control efectiu i sentit de poble.

Ara s'obre una consulta ciutadana per abordar com cal fer-ho i la participació és clau. Les normes que funcionen són les que neixen d'escoltar bé: hàbits de mobilitat, necessitats quotidianes, casos particulars i propostes de millora. Per això us animo a respondre el qüestionari i a dir-hi la vostra. Regular no és excloure. És fer compatible el dret a moure'ns amb transport públic amb el dret del veïnat a viure Valldoreix amb facilitat en el seu entorn. És una oportunitat per decidir plegats com volem que funcioni l'entorn de l'estació. Aprofitem-la.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.