Opinió

Cultura i habitatge

'La manca d'habitatge no pot justificar que el nostre poble sigui més pobre en cultura'

El futur centre d'art del carrer de l'Andana no avança en detriment dels 22 habitatges protegits, sinó a favor d'una ciutat més humanista i menys sotmesa exclusivament a la lògica material. Sant Cugat necessita avui, més que mai, espais que alimentin l'esperit, llocs on la reflexió, la creació i el pensament crític tinguin cabuda. Necessitem temples de l'espiritualitat contemporània, i l'art n'és un dels principals.

Més info: Pas endavant per al nou Centre de Creació d’Art Contemporani al centre de Sant Cugat

L'art contemporani és imprescindible per obrir la ment en un món accelerat, canviant i ple d'incerteses. No és un luxe, sinó una eina de coneixement, de cohesió i de llibertat. La cultura, tal com defensa la Generalitat aquest any, ha de ser durant aquesta legislatura l'eix dels drets culturals. I això implica entendre-la com un dret bàsic, no com un element accessori. És evident que a Sant Cugat no tots els responsables polítics hi estan d'acord, o si més no, no han sabut explicar per què es prioritza un habitatge davant d'un ésser humà complet, amb necessitats materials però també espirituals i culturals. La cultura és el quart pilar de l'estat del benestar, i ignorar-ho empobreix la ciutat.

Les desigualtats culturals són avui una realitat palpable. Per això la Generalitat impulsa el dret a la identitat cultural i la necessitat d'apropar les arts minoritàries al gran públic. Només així podrem formar persones plenament lliures. Sant Cugat ha d'impulsar polítiques interculturals que afavoreixin la cohesió social. La manca d'habitatge no pot justificar que el nostre poble sigui més pobre en cultura. Som treballadors de l'espiritualitat, i ens falten espais per al recolliment, el pensament i la creació.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.