Què has llegit darrerament?
"Llegir, avui més que mai, no només és una de les coses que tenim més a l'abast, sinó també una pràctica necessària que ajudaria a tenir un món millor"
Cada cop costa més compartir amb algú lectures que has llegit. Sembla que la immediatesa que ofereixen les xarxes socials i la possibilitat d'informar-se en menys de trenta segons fan que cada vegada costi més parar i dedicar temps a llegir. Tanmateix, quan seus i llegeixes, tot s'atura al teu voltant i, en menys de cinc minuts, tens la possibilitat d'endinsar-te en mons ben diferents d'aquells que, habitualment, transitem; fins i tot podríem viure aventures incomparables... Sona tan bé, oi?
No obstant això, aquesta sensació que hom pot experimentar de manera gratuïta anant a buscar bibliografia a les biblioteques públiques de la ciutat sembla que no és prou atractiva. Se'm fa difícil trobar arguments que expliquin el fet de no voler llegir. No voler sentir-se poderós quan obtens informació o no voler sentir-se reconfortat quan els i les escriptores et regalen la seva saviesa per entendre les coses d'una manera més profunda. És probable que la meva opinió resulti extrema, però permeteu-me expressar que se'm fa difícil entendre com algú és capaç d'afirmar: "A mi no m'agrada llegir." Per mi és tan absurd com dir que no m'agrada menjar o dormir.
Entenc que, fins que s'arriba a necessitar l'estona de lectura, cal haver-ne practicat algunes. El gust per llegir s'educa, sí, però s'educa llegint. Creieu que la bona música ens captiva de manera instantània? I el bon cinema? O fins i tot el menjar saludable? Creieu que l'atleta ha nascut fibrat? Que la cantant fa vibratos de manera natural o que el pintor té una tècnica innata? Tots ells hi han dedicat temps. Així mateix, soc de l'opinió que tota disciplina es pot educar o, si més no, intentar-ho. Segur que hi ha qui tindrà més o menys facilitat per una cosa o una altra, però llegir, avui més que mai, no només és una de les coses que tenim més a l'abast, sinó també una pràctica necessària que ajudaria a tenir un món millor.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
