Les xarxes socials ens permeten potenciar esdeveniments. Però com?

Avui se celebra a Sant Cugat la ja consolidada festa del comerç, la sisena edició de La Nit en Blanc i milers de persones passejaran pel centre de la ciutat comprant, gaudint de tastets, de promocions, espectacles i molt més.

Comunicar un esdeveniment no sempre és fàcil. Les experiències s’han de viure en primera persona i potenciar un esdeveniment futur a través de canals com la premsa, les xarxes socials o el web pot convertir-se en una tasca impossible.

El secret és comunicar amb la idea de transmetre part de les experiències que l’usuari experimentarà i per poder-ho comunicar les xarxes socials juguen un paper important. Ho hem vist durant aquests setmanes; quants de vosaltres heu vist un concurs de Sant Cugat Comerç a Facebook, o un anunci sobre algun dels espectacles que avui ens faran vibrar? Quantes publicacions s’han generat, quants comentaris, comparticions o visualitzacions?  

Aquesta és la feina prèvia que cal fer abans d’un esdeveniment. Teixir una estratègia de contingut i nodrir una comunitat creixent a base de material de qualitat, que impacti i faci recordar informacions transcendents per a l’usuari. Una vegada s’ha fet aquesta feina prèvia arriba el moment en el qual el directe ha d’agafar el relleu.

Avui en dia els dos conceptes que estan fent créixer les xarxes socials són la immediatesa i el multimèdia. Els dos conceptes s’emparen clarament en l’ús d’algunes xarxes socials o funcionalitats com poden ser Periscope, Instragram, Snapchat o Facebook Live. Aquests canals de comunicació cada dia creixen en volum i ens permeten a les empreses i institucions informar en directe, quelcom perfecte per generar relacions constants amb els diferents públics.

Gràcies a totes aquestes eines les ressaques d’un esdeveniment també són més còmodes i suportables. Cobrir o retransmetre esdeveniments a partir de les xarxes socials ens permeten potenciar l’atenció al client i monitoritzar comentaris i comparticions, per exemple. Podem saber clarament quins missatges han funcionat millor que altres, fins on hem arribat i què i a qu agrada i a qui li agrada. Avui acaben unes tasques, però demà s’hauran de fer unes altres. 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem