Parlar català als estrangers
Un punt molt interessant en què gairebé tots coincideixen és quan parlem de l’aprenentatge del català. Els que van venir fa més de 20 anys reconeixen que abans era més complicat aprendre’l, que el tarannà dels catalans era diferent i que el fet d’adreçar-se a ells en castellà dificultava l’aprenentatge de la nostra llengua.
Sembla que fa uns anys els catalanoparlants vivien acomplexats i no sabien dignificar l’ús de la llengua, però avui emociona escoltar com els estrangers, que porten mesos o pocs anys vivint al país, parlen còmodament el nostre idioma i veuen amb normalitat que una nació com la nostra vulgui mimar la seva llengua.
Tots els estrangers entrevistats expliquen com han après a parlar català. I tots ells, no n’hi ha cap que digui el contrari, asseguren que el català s’aprèn practicant-lo.
Tinguem, doncs, una mica de sentit comú i parlem català als estrangers que tenen voluntat d’integrar-se. Molts d’ells ja ens agraeixen que els catalanoparlants ens adrecem en català.
Segueix @llfeliu a Twitter i al seu blog personal: www.lluisfeliu.com
