TOT, la comunicació de quilòmetre zero
'El TOT ha aconseguit mantenir aquest esperit de comerç de proximitat amb el sentit més noble dels dos termes'
Quan tenia 10 anys, a casa va irrompre una tradició que mai més s'ha perdut: anar a fer la compra el divendres al mercat i tornar amb el menjar de la setmana i el TOT (sense Sant Cugat, simplement el TOT). Aquesta tradició, que vaig veure fer als meus pares, l'he traspassat als fills i em sembla que no hi ha millor exemple per, més enllà dels números, explicar l'èxit d'un projecte sostingut en el temps.
I, de fet, el paral·lelisme entre mercat i TOT, és el mateix que hi ha entre periodisme de proximitat i els aliments quilòmetre zero. Per comprar el menjar podem anar a una gran superfície en què, segur, trobarem tot el que volem. També podem consumir continguts digitals que no són de proximitat i hi trobarem productes de tota mena. Però tant amb la fruiteria del barri com amb les notícies de proximitat, no hi ha cap dubte d'on trobarem la millor qualitat. I, sobretot, hi trobarem algú que ens recomani, ens aconselli i algú a qui, en cas de no estar satisfets, li podem demanar explicacions.
El TOT ha aconseguit mantenir aquest esperit de comerç de proximitat amb el sentit més noble dels dos termes. En temps de fake news (abans en dèiem directament mentides), el TOT esdevé el que ha estat tota la vida: un referent, sinònim de credibilitat i un actor que, a través de les seves planes i de la seva llengua (sempre em català) ha sabut ser, juntament amb el Monestir, el Pi d'en Xandri i pocs més, un símbol del Sant Cugat que encara és poble i també del poble que ha sabut ser ciutat. Per molts anys i felicitats a tot l'equip!
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
