A l’escola s’ensenya a desxifrar el codi escrit amb 3, 4 o 5 anys, i es concreten les habilitats lectores a partir dels 6 o 7 anys. Però els pares saben que l’educació dels fills és un element molt important en el qual cal implicar-se a fons. A casa, els menuts aprenen constantment conceptes i adquireixen hàbits de repetició o per imitació, i hem de saber que l’afició lectora és una disposició davant la vida que també s’aprèn. Ningú no neix sabent llegir i, encara menys, sent lector. Però mirem l’ampolla mig plena: tampoc ningú no neix sent no lector, oi?
Saber llegir és un privilegi -pensem en els milers d’infants de mig món que desgraciadament mai no tindran aquesta oportunitat–, i l’hàbit de llegir propiciarà la seva entrada en el món del coneixement i de la imaginació. Amb la nostra ajuda podrem reduir el risc que es converteixin en el que s’anomena analfabets funcionals, és a dir, nens –i adults!– que han après els mecanismes de la lectura però que no entenen el significat del que llegeixen.
Article extret de la Guia pràctica per a fer fills lectors. Fundació Bromera per al foment de la lectura.
Saber llegir és un privilegi -pensem en els milers d’infants de mig món que desgraciadament mai no tindran aquesta oportunitat–, i l’hàbit de llegir propiciarà la seva entrada en el món del coneixement i de la imaginació. Amb la nostra ajuda podrem reduir el risc que es converteixin en el que s’anomena analfabets funcionals, és a dir, nens –i adults!– que han après els mecanismes de la lectura però que no entenen el significat del que llegeixen.
Article extret de la Guia pràctica per a fer fills lectors. Fundació Bromera per al foment de la lectura.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok