Alguns dels capitells van ser esculpits per Arnau Cadell, que en va quedar tan orgullós que fins i tot va signar amb el seu nom sobre la pedra. Els més importants del claustre expliquen històries de la Bíblia mentre en d’altres hi veiem plantes i animals imaginaris.
Al centre hi ha les restes d’una església anterior d’època visigòtica, perquè quan es va construir el Claustre ja existia una petita comunitat.
Actualment, el Claustre i les estances que el voregen són la seu del Museu de Sant Cugat. Un museu que val molt la pena visitar i que ens acosta de manera molt didàctica a la vida monacal de l’edat mitjana. Tot i que la nostra ciutat ha crescut molt, si a qualsevol hora del dia entrem al Claustre, sorprèn la pau i el silenci que s’hi pot respirar, és com si el temps s’hagués aturat i encara hi passegessin els monjos. De fet jo n’he vist algun, i vosaltres?
ENVIA'NS EL TEU CONTE!
Escrius contes?
T’agradaria que sortissin publicats al TOT? Sabem que entre els nens i les nenes de Sant Cugat hi ha bons escriptors. Si n’ets un, envia’ns el teu conte a l’adreça petitot@premsalocal.com.
Anima’t, que ja n'hem publicat uns quants!
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok