A cop de pedal

Aquesta setmana proposem una sortida amb família i amb bicicleta per gaudir de les vistes panoràmiques de la ciutat de Barcelona. Al mateix temps, ens permet copsar la realitat del Parc de Collserola.

La importància en el seu conjunt i els avantatges i inconvenients que representen aquesta proximitat en són una reflexió quasi obligada. Preservar-lo, mantenir-lo net, són alguns dels aspectes que cal comentar. També podem ensenyar a observar el paisatge.

Inici: Comencem la passejada a l’aparcament del pla de les Maduixeres per fer un tram del passeig de les Aigües. Planegem tota l’estona per la pista principal. A 500 metres ja trobem la primera de les tres fonts del recorregut. Seguim per la C01: observant el paisatge descobrim la segona font envoltada de lledoners i amb un monumental pollancre de testimoni. Més endavant, la imponent torre de Collserola, el Tibidabo, i la darrera font. Ens quedaran 700 metres per arribar al final del camí que ens vindrà marcat per una cadena i un muret que, fent de mirador, ens indica el camí de retorn.

Observacions
Terme municipal: Barcelona
Distància total: 6 km
Inici i final: Tram del passeig de les Aigües: des de l’aparcament del Pla de les Maduixeres al final del c/ Manel Arnús de Barcelona, fins a la cadena abans del trencall de la Font del Mont.
Connexió: Itinerari 1
Edat mínima: 7 anys
Font: Llibre “Parc de Collserola. En bicicleta de muntanya”

 
Comentaris

Destaquem