El pas del corredor del Mediterrani farà créixer Sant Cugat

El president de Sant Cugat Empresarial, Frederic Boix, considera que “situaria Sant Cugat en el rovell de l’ou en el transport de mercaderies cap a Europa”

El corredor del Mediterrani cada vegada és més a prop de fer-se realitat i Sant Cugat se’n veuria beneficiat perquè passarà per les actuals vies de Rodalies, “que situa la ciutat en el gran camí del transport de mercaderies a Europa” segons va explicar el subdirector general de l’Autoritat Portuària a Barcelona, Santiago Garcia-Milà, en una conferència al SC Trade Center organitzada per Òmnium dins del cicle “Vers un país eficient”.

La Unió Europea ha ratificat la construcció d’aquest eix ferroviari, amb el suport de tots els estats membres menys el de la ministra espanyola,Ana Pastor, que segueix fent pressió perquè es construeixi el corredor central, un projecte que Europa no ha arribat mai a debatre. El principal impulsor de l’eix mediterrani, Ferrmed, celebra aquesta decisió i considera que “és de màxima importància per al desenvolupament del Mediterrani en el comerç internacional”, va afirmar el ponent.

Actualment la majoria de mercaderies que arriben a la península des del continent asiàtic, a través del canal de Suez, es transporten per via marítima fins al port de Rotterdam i és des d’allà on es distribueixen a la resta d’Europa. Garcia-Milà explica que quan el litoral mediterrani tingui units els ports de València, Tarragona i Barcelona amb França per via fèrria, “aquest panorama canviarà i la logística del comerç europeu passarà pel Mediterani”. Això estalviaria en costos de transport i es guanyaria eficiència, sostenibilitat i competència.

L’impacte a Sant Cugat

Amb tot aquest projecte, Sant Cugat es veuria beneficiat pel pas del corredor per les vies de Rodalies que creuen la ciutat d’est a oest. Segons el president de Sant Cugat Empresarial, “sempre hem donat suport a la construcció d’aquest eix i el seu pas per la ciutat perquè és un atractiu més per desenvolupar el creixement econòmic de Sant Cugat”.

El corredor del Mediterrani completaria la situació estratègica de la ciutat pel que fa a les comunicacions ja que a banda de l’autopista AP-7 i la proximitat amb Barcelona, el transport de mercaderies “seria un atractiu més per les empreses a l’hora d’escollir on establir les seves seus i, per tant, una oportunitat d’inversió”, ha comentat Boix.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, també ha valorat molt positivament l’aprovació del Consell de Ministres de la Unió Europea i manifesta la seva satisfacció perquè “posiciona Catalunya com a territori molt ben connectat amb la resta d’Europa”. No obstant això, la seva posada en marxa podria ser contraproduent si no es té en compte el possible impacte acústic que tindrà a la ciutat. Per aquest motiu, una de les solucions que es proposen és cobrir les vies en el seu pas pels barris de Coll Favà, Can Magí i Roquetes, on alguns dels habitatges es troben molt a prop de les vies.

 
Comentaris

Destaquem