Santi Morera, un directiu diferent a HP

“El paraigua d’HP ens obliga a una grau d’exigència màxim, però també ens dóna avantatges; som una empresa mitjana amb els mitjans d’una multinacional”

No hi ha empreses que no tingui treballadors lligats sense remei a la marca corporativa. Aquest es el cas de Santi Morera, que acumula 25 anys de trajectòria a Hewlett Packard (HP), els últims quatre com a vicepresident i director general de negoci. Morera va arribar a la companyia multinacional després d’estudiar Administració i Direcció d’Empreses a Esade. Va fer els seus primers passos professionals a l’àrea de finances, com a analista i des d'aquí va anar pujant esglaons. Precisament, un dels aspectes que més destaca de la companyia és la possibilitat de fer una pla de carrera, tal com ell el va traçar. “HP és tan gran que al llarg dels anys pots desenvolupar diferents càrrecs; aquest cúmul d’experiències i el poder estar en contacte amb les diferents branques del negoci és el que al final et permet estar preparat per a càrrecs directius”.

Morera no respon als cànons clàssics de directiu. No té referents familiars dins el món de l’empresa, i reconeix que, malgrat que el seu model és el seu pare, no ha seguit cap de les seves tres principals facetes com a professor d'universitat, empresari i científic. "Tot i que no vaig anar-li al darrere, he agafat moltes coses d'ell de manera indirecta”, afirma. Per Morera, la seva trajectòria ha estat marcada per detalls.

El directiu insisteix en la necessitat de crear bones condicions de treball. De la mateixa manera que ell assegura haver-se sentit a gust, considera que un bon ambient laboral permet que els treballadors treguin el millor d’ells mateixos. “La clau de la innovació és aconseguir que els equips de treball tinguin bones condicions i recursos per desenvolupar la seva feina”, argumenta. En aquest sentit, hi ha dos aspectes que per a Morera són bàsics: unes instal·lacions adequades i l’oportunitat de tenir els recursos de l’empresa mare. “El paraigua d’HP ens obliga a una grau d’exigència màxim, però també ens dóna avantatges; som una empresa mitjana amb els mitjans d’una multinacional”.

Idees tranversals
L’últim pas perquè funcioni el treball en innovació és que els projectes acabin tenint la seva aplicació pràctica i per això cal que tothom tingui el seu espai per aportar. “No s’entendria que les noves idees arribessin només de l'equip directiu; potser nosaltres ens ocupem més de la innovació en els processos de treball, però els diferents equips d’enginyers treballen en comú per tirar endavant nous articles. Si fa un temps vam treure una tinta amb base aigua és perquè, abans, un grup d’enginyers va treballar amb un nou producte més eficient i ecològic però que tingués les mateixes propietats que els antics”.

Al marge del lideratge en el seu sector i per les novetats que ha tret al mercat, la central d’HP a Sant Cugat ha estat notícia en els últims anys pels expedients reguladors que han afectat les plantes de producció de l’empresa. Morera es va fer càrrec d’un d’aquests processos, i considera que en el seu moment les decisions es van prendre pensant en el millor pel global de l’empresa. “Una decisió només és bona si ho és pels accionistes, pels treballadors i per la pròpia empresa”, argumenta. En aquest sentit, entén que es va tenir en compte reduir l’impacte sobre les persones implicades, però considera “indiscutible” que la decisió de traslladar el centre de producció va ser bona per l’empresa.

Canvi de feina
El vicepresident de la delegació santcugatenca d’HP, Santi Morera, passarà a dirigir el negoci mundial de tintes fet que l’obligarà a abandonar el seu càrrec actual i traslladar-se a Califòrnia aviat.


Article aparegut a la revista econòmica B-30.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem