César Colmena i Manu León al Panda Raid amb la solidaritat com a motor

César Colmena i Manu León són dos joves que tenen relació amb Sant Cugat i s'han animat a participar en el Rally Panda Raid pel seu projecte solidari

L'11a edició del Ral·li Panda Raid comptarà amb representació santcugatenca, després que dos joves, César Colmena (santcugatenc de naixement) i Manuel Ángel León 'Manu' (extremeny que treballa a Sant Cugat), hagin decidit apuntar-se moguts pel projecte solidari que impulsa l'organització del Panda Raid. "Hi ha dos tipus de participants en aquest ral·li: els que el fan per competir i els que el fan per l'aventura. A nosaltres, el rerefons que ens ha mogut per participar-hi és el solidari", explica César Colmena. Els dos joves han creat un blog en el qual expliquen els seus avenços en la preparació de la prova.

El projecte solidari del Panda Raid

El Panda Raid es desenvolupa en 7 etapes pel Marroc (des de Tànger fins a Marràqueix), i en cada edició, l'organització inicia un projecte solidari adreçat a fomentar diferents àmbits i sectors en diferents zones del territori marroquí. En l'edició d'enguany, el projecte es basa en l'apicultura (la tècnica de fer créixer i procrear a abelles per aprofitar els seus recursos). En aquest sentit, des del ral·li es donarà diners per a l'impuls d'aquest sector en tres pobles pels quals passa la competició, així com oferint formació en aquests. Per això, gran part dels diners de la inscripció dels participants al ral·li, es destinaran a aquesta empresa.

L'empresa on treballen els dos joves, clau en l'aventura

Els dos joves, de 26 anys, treballen a l'empresa KLB Group, amb seu a Sant Cugat, que patrocina aquesta aventura i s'ha fet càrrec de la compra del vehicle, comprant-lo a un altre santcugatenc que ja havia fet el Panda Raid per 1.200 euros, i fent-se càrrec de part de la inscripció de l'equip (2.400 euros). Segons les normes del ral·li, el vehicle ha de ser obligatòriament un Seat Panda -d'aquí el nom - que hagi sortit de fàbrica abans de l'any 2002, i que tingui tots els papers en regla.

A més, seguint amb el vessant solidari, un cop acabi la prova, KLB Group vendrà el vehicle i els diners que aconsegueixi amb la venda seran donats al projecte solidari d'apicultura que impulsa l'organització de la competició.

El primer ral·li

Ara, els dos joves estan acabant d'ultimar el vehicle i preparant-se per a la prova: "Mai hem participat en cap prova similar. L'altre dia vam fer una petita classe de mecànica, amb el pare d'una companya de la feina que és mecànic. Nosaltres no sabem ni canviar una roda", explica Colmena amb un toc d'humor. I és que l'element competitiu és el que menys importa a aquests dos joves, que tenen per objectiu formar part, d'alguna manera, d'aquest projecte solidari i passar-ho bé. "Pintarem el cotxe amb franges negres i grogues, ja que el projecte solidari d'aquest any té a veure amb l'apicultura", assenyala César Colmena. "L'objectiu principal que tenim és acabar bé, aprendre, fer amics, passar-ho bé i poder contribuir", afegeix.

Panda Raid 2019

L'11a edició d'aquest ral·li se celebra del 8 al 16 de març, amb sortida a Tànger i arribada a Marràqueix, i els participants hauran de completar un total de 3.000 km amb un cotxe que, com a molt nou, pot ser de l'any 2002. En l'edició d'enguany hi ha 375 equips participants i cap d'ells podrà utilitzar GPS per completar les etapes, així que hauran de guiar-se per una brúixola, un Roadbook i la intuïció per finalitzar les 7 etapes de la prova, que majoritàriament es desenvolupen pel desert. D'altra banda, no existeix la figura de pilot i copilot, i els dos membres de l'equip poden conduir en qualsevol moment.

La classificació del Panda Raid no té a veure, o no només, amb el temps que triga cada participant en arribar a la meta, ja que es té en compte la navegació i la mitjana de velocitat en alguns sectors de les etapes. Així doncs, es tracta d'una prova de motor enfocada a gaudir-la i prendre-se-la com una aventura.

 
Comentaris

Destaquem