“La cursa d'orientació escolar amb més participació de l'Estat espanyol”, segons Lluís Ollora, director tècnic esportiu del Club Senglar Orientació, se celebrarà el diumenge 26 d'abril, de 10 a 14 hores, al parc del Turó de Can Mates, que acull, per tercer any consecutiu, la 17a Cursa d'Orientació Escolar i la 26a Cursa Popular d'Orientació. En l'edició del 2014 hi van participar 660 persones, la majoria en la cursa escolar. La participació ha anat creixent any rera any, gairebé el doble en els últims cinc anys.
La 17a Cursa d'Orientació Escolar l'organitza l'Ajuntament de Sant Cugat, a través de l'Oficina Municipal d'Esport per a Tothom (OMET), en les categories prebenjamí (amb una distància de 1.300 metres), benjamí (1.300 m), aleví (1.700 m), infantil (2.300 m), cadet (2.600 m) i juvenil (3.000 m), o el que és el mateix, als nens i nenes nascuts entre els anys 2008 (prebenjamí) i 1996 (juvenil). A la cursa, que també és Final Local de Curses d'Orientació dels Jocs Esportius Escolars de Catalunya, s'hi podrà participar de forma individual o per parelles. En la categoria prebenjamí, els nens i les nenes podran anar acompanyat del pare o de la mare, però el mapa l'hauran d'utilitzar els més petits. El traçat també estarà adaptat per a persones amb cadira de rodes, amb un circuit propi. Els tres primers classificats de cada categoria rebran un trofeu.
Com cada any, l'organització oferirà un entrenament previ optatiu pels participants que vulguin conèixer el funcionament de la cursa d'orientació (interpretació del planell i ús de la targeta electrònica). Això serà el divendres 24 d'abril, de 17 a 19 hores, al parc Ramon Barnils.
Com inscriure-s'hi
Les inscripcions, que són gratuïtes, es poden formalitzar fins el dimecres 22 d'abril, i el dijous 23 d'abril ja es podrà consultar la llista de participants i l'horari de sortida. Les inscripcions es poden fer a les escoles, a través d'una butlleta, i també es pot presentar físicament a les oficines de l'OMET, al passatge Baró de Coubertain, 5.
L'objectiu d'una cursa d'orientació és que els participants completin en el menor temps possible un recorregut, que en aquest cas estarà ubicat al parc del Turó de Can Mates, que hauran de desxifrar a través de la interpretació d'un mapa orientatiu. Els participants disposaran d'una targeta electrònica que hauran d'anar validant en les diferents fites del circuit.
A més a més, aquestes dues curses d'orientació formen part del 'Sant Cugat Experience” i de l'activitat 'Penja't una Medalla', que impulsa la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de promoure l'activitat esportiva.
Per primera vegada, aquest dimarts, 14 d'abril, l'Ajuntament de Sant Cugat ha presentat aquest campionat. Ho han fet Xavier Tizón, regidor d'Esports; Xavier Requeno, director de l'OMET, i Lluís Ollora, director tècnic esportiu del Club Senglar Orientació.
26a Cursa Popular d'Orientació
La 26a Cursa Popular d'Orientació, que organitza el club Senglar Orientació, també començarà a les 10 hores i està reservada pels esportistes majors de 18 anys. En la categoria masculina, el recorregut serà de 5 km, 45 metres de desnivell i 17 fites, i en la femenina, 4 km, 60 metres de desnivell i 13 fites.
Les inscripcions es podran formalitzar fins el dimarts 21 d'abril. Els federats pagaran 13 euros, el mateix que els no federats, però aquests hauran de pagar 5 euros d'assegurança mèdica. Per participar a la cursa, els corredors hauran d'utilitzar la targeta SportIdent. El preu de lloguer pels no escolars és de 3 euros. Per a més informació cal adreçar-se al correu electònic senglaro@gmail.com. D'altra banda, els inscrits amb llicència de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) no hauran de pagar assegurança si presenten la seva llicència federativa.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok