La Marxa Cicloturista Transcollserola perilla per qüestions de seguretat

L'àrea de Seguretat Ciutadana no permet realitzar la cursa en les condicions actuals perquè aquesta "no garanteix la seguretat dels seus participants”

A escassament un mes per a que tingui lloc la Marxa Cicloturista Transcollserola de Carretera, la Unió Ciclista Sant Cugat se n'ha assabentat que l'àrea de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament no està en disposició de permetre la realització de la cursa, llevat que aquesta es plantegi d'una altra manera i garanteixi la seguretat dels participants i de la policia.

Jordi Puigneró, regidor de Seguretat Ciutadana, ha explicat que en l'última Transcollserola es van produir alguns incidents, com el cas de dos agents de la policia que van caure de les seves motocicletes. Segons el regidor, “el què ens ha traslladat el cap de la Policia Local és que en aquests moments, tal i com està plantejada la Transcollserola, no es pot garantir la seguretat”. En aquest sentit, ha afegit, “ens agradaria poder-nos asseure amb l'àrea d'Esports i la Unió Ciclista Sant Cugat per poder acabar de parlar com podem garantir la seguretat en una cursa que cal recordar que passa pel mig de la ciutat”. Precisament, aquest divendres al matí, l'Ajuntament ha convocat una reunió amb Rafa Robledo per tractar aquest afer. La trobada tindrà lloc el pròxim dilluns, a les 11 hores, a l'Ajuntament. En aquesta sessió de treball també està prevista l'assistència de Jordi Puigneró i Xavier Tizón, regidor d'Esports.

Malgrat la voluntat de la regidoria de fer la cursa, Rafa Robledo, president de la Unió Ciclista Sant Cugat, ha mostrat el seu descontent per aquesta decisió. Considera que “a un mes vista és molt complicat canviar les coses. Això ens perjudica a nivell d'imatge, molta gent ja està inscrita”. També ha sigut crític a l'hora de valorar els incidents de l'última Transcollserola: “Vaig parlar amb els dos agents aleshores i no hi va haver cap problema”.

En qualsevol cas, el president de l'entitat santcugatenca ha reconegut que en proves com aquesta “hi ha riscos, no ho he negat mai. És una obvietat. El que nosaltres hem volgut sempre és parlar amb ells per tal de millorar les coses”.

El pròxim dimarts, a les 20 hores, la Unió Ciclista Sant Cugat ha convocat una assemblea extraordinària per tractar aquest tema amb els socis. Tindrà lloc a la Sala d'actes del Pavelló 2 de la Zona Esportiva Municipal de la Rambla del Celler.

 
Comentaris

Destaquem