Martí, 'finisher' en el seu debut en el ral·li Dakar, tot i bolcar el seu cotxe

El pilot de Sant Cugat va participar en la categoria de clàssics H2 i va ser capaç de sobreposar-se a diferents problemes tècnics a Aràbia Saudita

El santcugatenc Miquel Martí Pierre (39 anys) ha participat per primera vegada en el ral·li Dakar Clàssic. Des de jove, Martí ha estat un apassionant dels cotxes (i és que la seva família és propietària de concessionaris), i tot i que sempre havia desitjat participar en aquest ral·li per excel·lència en la categoria de motos (de jove havia gaudit amb el trial i l'enduro), enguany ha debutat en la categoria de clàssics H2, amb una meritòria 54a posició.

El periple del santcugatenc va iniciar amb una invitació de Pedregá Team, i després de pensar-s'ho, va decidir provar sort en la Baja Aragón. "Sempre havia volgut fer el Dakar en moto, però em donava respecte. Llavors em va sortir l'oportunitat de participar en cotxe, i vaig decidir acceptar. Vaig anar a provar la regularitat, el cotxe i a agafar sensacions a la Baja Aragón, ja que era una cosa totalment nova per mi. Des del principi vaig estar en les primeres posicions i això em va donar confiança. Aquella experiència va ser clau per fer el pas definitiu al Dakar" explicava el santcugatenc en la pàgina oficial del Dakar.

Martí ha participat en la seva primera experiència en el Dakar, que enguany s'ha celebrat a Aràbia Saudita. FOTO: Cedida

Martí ha participat en la seva primera experiència en el Dakar, que enguany s'ha celebrat a Aràbia Saudita. FOTO: Cedida


Amb això, Martí va participar en l'edició d'aquest 2023, celebrada a Aràbia Saudí, amb un Toyota Landcruiser 95 de l'any 1998 amb l'experimentat copilot Xavi Ribas. L'aventura no va ser pas fàcil, i és que en aquestes 13 etapes ha viscut un sense fi d'aventures. "En la primera etapa ja vam patir problemes elèctrics, i tot i poder-los resoldre, vam perdre llocs en la classificació per les dues hores de penalització. A més, vam arrossegar problemes de refrigeració de motor, havent de fer diferents parades en totes les etapes". Tot i això, la dupla aconseguia sobreposar-se a aquestes dificultats, i en les primeres etapes, ocupava la part alta de la classificació.

Els verdaders problemes, però, arribaven en la 7a etapa, i és que Martí i Ribas bolcaven el Toyota a una velocitat de 90 km/h en una pista ràpida. "En aquell moment ja ens veiem fora de cursa. Afortunadament, vam poder posar el vehicle a lloc i vam comprovar que tot funcionava perfectament, i encara que amb els vidres trencats, de nit i amb 5 graus de temperatura exterior i plovent, vam completar els 500 km que ens quedaven per arribar al campament, on la nostra assistència mecànica va treballar d'allò més dur".

Miquel Martí ha participat en el Dakar amb un Toyota Landcruiser 95 de l'any 1998 amb l'experimentat copilot Xavi Ribas. FOTO: Cedida

Miquel Martí ha participat en el Dakar amb un Toyota Landcruiser 95 de l'any 1998 amb l'experimentat copilot Xavi Ribas. FOTO: Cedida


Finalment, la dupla va poder acabar la competició en la 54a posició de 88 competidors. Amb tot, Martí es mostra molt satisfet d'haver pogut creuar la línia de meta en la seva primera participació: "Ha estat una experiència dura, amb aproximadament 7.000 km conduïts i durant 13 etapes. Tot i això, ha estat espectacular i èpic, amb paisatges impressionants. És veritat que buscàvem un TOP-5 de la nostra categoria i veníem amb possibilitats altres, però en bolcar el cotxe vam perdre moltes posicions. Ha estat una experiència inoblidable i la cirereta ha sigut poder rebre la medalla de finisher de mans de Jacky Ickx, vencedor del Dakar de 1983 i pilot de Fórmula 1". Martí a part de ser santcugatenc ocupa el càrrec de Director General de Moventis i Director d'Expansió i Inversions.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem