Arrenca el Sant Cugat Experience

Del 23 al 26 d'abril se celebra aquesta iniciativa dedicada al comerç, empresa, gastronomia, entitats...

Sant Cugat s’obre de bat a bat aquest cap de setmana amb el Sant Cugat Experience, una iniciativa per mostrar totes les potencialitats de la ciutat. 

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, aquest dijous, 23 d’abril, ha donat el tret de sortida la segona edició del Sant Cugat Experience. Una iniciativa que enguany coincideix amb la mostra bianual Sant Cugat Actiu. Durant els quatre dies que durarà l’activitat, de dijous a diumenge, els comerços i empreses de Sant Cugat sortiran al carrer per potenciar els sectors econòmics, socials, culturals i comercials que té la ciutat. Amb l’objectiu principal de promoure l’economia de la ciutat com a referent de negoci, turisme, coneixement, comerç, cultura i oci, el Sant Cugat Experience pretén obrir la ciutat a tots els visitants que s’espera que siguin tant santcugatencs com gent del Vallès i Barcelona. 

El Sant Cugat Experience està promogut per la Fundació Sant Cugat Actiu, la qual està integrada per l’Associació Sant Cugat Comerç, l’Associació Sant Cugat Empresarial, el Gremi de Restauració de Sant Cugat, la Cambra de Comerç de Terrassa, el Gremi d’Hotelers de Sant Cugat i representants dels àmbits de Promoció, Economia, Turisme i Comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat. Durant els quatre dies de la mostra es potenciarà una temàtica diferent. Els primers a fer-ho han estat el gremi de llibreters i floristes de la ciutat, que, com cada any per la diada de Sant Jordi, han omplert els carrers de la ciutat. 

Al llarg d’aquest cap de setmana serà el torn de la resta de sectors presents a la ciutat. Divendres l’emprenedoria i empresa seran els principals protagonistes. Dissabte, el comerç i serveis locals prendran el relleu amb el Shopping Street Experience. I diumenge, el turisme l’oci i la cultura seran els encarregats de posar el punt final a la mostra.

Els espais

Mapa de les activitats i espais del Sant Cugat Experience. FOTO: Elaboració pròpia

​Per tal de fer una cita que es converteixi en una “experiència única” per a tots els visitants, el Sant Cugat Experience es dividirà en vuit espais temàtics que estaran repartits per tota la ciutat. L’espai gastronòmic, l’artístic, l’espai ciutat, l’espai de comerç i serveis, l’espai familiar, d’automoció, de degustació i l’administrum seran els principals eixos temàtics que, entrellaçats entre ells a través de les diverses activitats, oferiran un recorregut únic fent gala de les places i carrers del centre. D’aquesta manera, la plaça d’Octavià, la plaça de Barcelona o la plaça del Rei seran alguns dels escenaris principals d’un cap de setmana que comptarà amb 120 activitats per a tots els perfils.

Hi haurà activitats per als més petits, per a la família i per a joves amb ganes de gaudir d’un cap de setmana diferent, on podran trobar concerts i zones dedicades a la gastronomia, per als amants de l’art, la cultura i l’artesania feta a casa, i, evidentment, per a tots aquells interessats en el sector de l’empresa i emprenedoria a Sant Cugat. Per aquesta mateixa raó, s’engloba el Sant Cugat Experience, que aquesta és la segona edició, amb la mostra bianual que fins ara s’havia fet del Sant Cugat Actiu, que acumula 13 edicions. Dues mostres que, al sumar-se i penjar d’un mateix paraigua, mostren tot el potencial real de la ciutat i aconsegueixen la sinergia necessària per obrir Sant Cugat a l’exterior i convertir-se, de cara a un futur, en un referent pel que fa a mostres multisectorials a Catalunya. Una cita que, a partir d’ara, formarà part del calendari anual de les  activitats locals a Sant Cugat i que confia a anar creixent any rere any, tant en nombre d’activitats com de participants.  

Per tal que tots els visitants es facin una idea real del que és Sant Cugat, en aquesta gran mostra estaran presents tos els actius locals, convertint els carrers de la ciutat en un gran aparador on tindran cabuda l’associació d’artistes La Cultural, representants de les llibreries, el centre d’emprenedoria publicoprivat VITA, empreses cooperatives, el Teatre-Auditori, Museus de Sant Cugat, el Sant Cugat Trade Center, empreses turístiques, el Gremi de Gastronomia, el Gremi d’Hotelers i els comerciants de la ciutat. 

El pressupost que es destinarà a aquesta iniciativa surt de tres punts principalment. D’una banda, la Fundació de Sant Cugat Actiu aportarà 40.000 euros. L’Àrea de Comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat destinarà 8.000 euros. I, finalment, l’empresa de cervesa Moritz aporta 10.000 euros en efectiu i s’ha encarregat de totes les despeses generades del pla de mitjans. 

 
Comentaris

Destaquem