Casc i roba sobre la bici

La sinistralitat vial en ciclistes és un dels aspectes que més preocupen els responsables de la Direcció General de Trànsit en els darrers anys

Segons les estadístiques de la DGT, el 2013 els usuaris de bicicletes es van veure implicats en 5.835 accidents.

L’ús d’accessoris de seguretat continua essent una assignatura pendent.

Les dades de la DGT mostren que dels 36 ciclistes morts durant 2013 en les carreteres espanyoles, 10 d’ells no utilitzaven casc malgrat ser obligatori en vies interurbanes.

“El casc ajuda a reduir la gravetat dels accidents doncs més de la meitat dels ciclistes morts van morir per lesió cerebral", assegura el director de Bicilink.com. “A més, un bon equipament, com sabatilles de ciclisme adequades i roba reflectora, i la prudència són els millors aliats dels ciclistes tant en vies urbanes com en carretera”.

A més, la nova llei de seguretat vial en vigor des de l’11 de maig del 2014 obliga a l’ús del casc en dos casos: en vies interurbanes i sempre per als menors de 16 anys.

Els agents no poden immobilitzar la bicicleta a qui incompleixi aquest requeriment però sí pot posar sancions econòmiques.

 
Comentaris

Destaquem