contingut promocionat
Torres Associats l

 

 

"En cinc anys seguirem mantenint la relació i el contacte amb el client"

Eduard Torres repassa l'evolució del despatx durant els 35 anys d'història a Sant Cugat

Eduard Torres és advocat del despatx santcugatenc Torres & Associats, que l’any 2021 compleix 35 anys a Sant Cugat. Aprofitant aquesta efemèride, ha parlat, entre altres qüestions, de l’evolució del despatx i dels seus valors, centrats en la confiança i el tracte proper amb el client.

Quina ha estat l'evolució del despatx en aquests 35 anys?

L'evolució ha anat molt en paral·lel al creixement propi de la ciutat. La ciutat ha anat evolucionant i nosaltres hem anat evolucionant al seu ritme. Inclús els temes que hem anat portant també han anat molt en paral·lel amb el seu creixement.

Vam apostar en el seu moment per Sant Cugat i aquest creixement en paral·lel ens ha permès créixer. Primer només portàvem civil, després administratiu, urbanisme, etc. Ara portem mercantil, civil, administratiu, urbanisme, processal, família, entre altres. Els serveis que comporta una ciutat viva. Aquest és el nostre agraïment a Sant Cugat.

Sant Cugat ha sigut ben viva...

Ha crescut molt. Això és el que ens ha permès créixer. El creixement d'una ciutat comporta la necessitat de serveis. Un dels serveis és el servei jurídic. El que nosaltres hem volgut sempre és que els ciutadans de Sant Cugat no haguessin de desplaçar-se a Barcelona per tenir un servei o un despatx d'advocats que es pogués comparar amb qualsevol de Barcelona.

I més ara que els desplaçaments estan limitats... Aquesta circumstància ens ha donat a conèixer més. Adaptar-nos al creixement de la ciutat ha sigut la clau per a l'evolució del despatx.

De quina manera ha influït la pandèmia en el despatx?

Sent sincers no ha influït gaire. Com a serveis essencials que som no vam tancar durant el confinament total, atès que tenim advocats que estan inscrits al torn d'ofici i això ens obligava a estar presents en el despatx. Això sí, amb les limitacions òbvies com la distància i la neteja de mans.

A més, com et deia abans, les limitacions de mobilitat ens han donat a conèixer més, i el ciutadà ha trobat a casa el servei que necessitava buscar a fora. Això ha estat important per a nosaltres.

Però pel que fa a l’ús de les tecnologies, no ens ha influït gaire, perquè tampoc hem estat molt defensors de les entrevistes mitjançant plataformes telemàtiques. Per què? Perquè per a nosaltres és clau la confiança amb el client. Quan tens un client davant es crea un clima. Un clima amb una paraula al mig que es diu confiança. Aquest clima de confiança i complicitat entre el client i l'advocat és molt difícil d'establir en una reunió per videoconferència.

És la nostra guia per treballar. Hem de ser un referent al client i que el client sàpiga que té un confessor, que té un amic, que té algú que en un moment donat el pot prevenir i tractar amb un altre clima que amb les videoconferències no s'aconsegueix.

En l’àmbit jurídic hi ha més complexitat ara que abans?

Per mi un dels canvis més importants en l’àmbit jurídic dels últims anys ha sigut la implantació del Codi Civil català. Això ha estat un tema molt positiu a escala de país. El fet de tenir un text sistematitzat com el Codi Civil català ens permet ser més àgils.

Crec que això ha sigut una fita a la qual no se li ha donat la importància que mereix i entenem que la gent ho hauria de conèixer. De fet, això és el que intentem fer en els articles del TOT Sant Cugat. Donar a conèixer aspectes del dret civil català.

Quan el Ramon Grau em va demanar que escrivís articles al TOT, em va demanar que fes articles que s’entenguessin i que fossin divulgatius. I això crec que ho hem aconseguit pel retorn que tenim. Hi ha molta gent a la qual li creem una inquietud. De moment, estem molt contents d’aquesta col·laboració.

Eduard Torres, adovat de Torres&Associats, al seu despatx. FOTO: JLSilva

Eduard Torres, adovat de Torres&Associats, al seu despatx. FOTO: JLSilva

Com encara el seu despatx el 2021, l'any dels 35 anys a Sant Cugat?

El 2021 l'encarem amb optimisme perquè som optimistes per naturalesa. Encara que estem preocupats perquè hi ha coses que no acaben de funcionar i que minven molt el desenvolupament.

L'administració no està donant el que el ciutadà en aquest moment necessita. Per nosaltres, que treballem en el tema administratiu, això és un handicap. No ens podem emparar en el teletreball per no donar el servei que necessita el ciutadà.

Per mi l'any 21 el tribut metropolità serà un tema molt important. Hi estem molt ficats en aquest assumpte. Entenem que és un tribut absolutament injust. Ho hem defensat en la via administrativa i ara ho defensarem en la via dels tribunals perquè estem totalment en contra de la implantació del tribut en la forma i en el fons. Aquest és un tema que ens portarà molta feina durant l'any 21.

D’altra banda, estem molt preocupats en l'àmbit del desenvolupament econòmic. Però nosaltres continuarem apostant en la línia dels clients particulars i apostarem en les empreses pel que fa a la necessitat que vulguin cobrir i, des del despatx, intentarem ajudar en tot el que puguem per superar aquest 21, que serà el de la pandèmia econòmica. Ara superarem la pandèmia sanitària, però tindrem un primer trimestre on veurem la realitat del mal econòmic que ha fet la pandèmia. Si això se supera, sortirem del forat.

Com veu el despatx d'aquí a cinc anys?

Som un despatx personalista, que està molt lligat a la meva persona, però estem evolucionant en aquest aspecte.

Aquesta evolució, que s’està donant tant amb els col·laboradors actuals com en els futurs, farà que el despatx es refermi encara més a Sant Cugat.

A més, dintre de cinc anys òbviament estarem adaptats a les noves tecnologies. Això és evident. Nosaltres no hem parat mai d’innovar. Per mi, formació i innovació formen part dels valors del despatx, però mantenint el caliu humà.

No concebo el despatx amb teleconferència. Per això, mantenim un despatx a Barcelona per rebre els clients i tenim un punt de trobada a Madrid. Perquè ens interessa la proximitat.

El que veig és que crearem tecnologies que ens facilitaran la feina. En cinc anys tindrem programes molt avançats que ens faran part de la feina i això permetrà més agilitat i més coneixement. Tindrem programes que ens facilitaran la gestió del mateix expedient, però seguirem mantenint la relació i el contacte amb el client. Això no es pot perdre ni en cinc anys, ni en deu, ni en 25 anys. Quan vas a l’advocat diposites una confiança de la mateixa manera com també ho fas quan vas al metge.

En cinc anys canviarem la forma de treballar internament amb la implantació de tecnologia avançada, potenciarem el teletreball perquè els horaris es puguin adaptar, però la relació es mantindrà igual.

Ara que estem en aquestes dates, què li demanaria als Reis Mags per Sant Cugat?

Des de temps immemorials estic demanant que Sant Cugat tingui uns jutjats propis. És una reivindicació que he fet al Diari de Sant Cugat. A aquesta proposta li han donat suport diferents alcaldes de Sant Cugat com Lluís Recoder, Mercè Conesa i Carmela Fortuny i suposo que l’actual equip de govern també.

M’agradaria que Sant Cugat, per la potència que té, tingués uns jutjats propis. Per la comoditat del ciutadà. Rubí, amb els vuit jutjats que té, està més que saturat.

Si sumem la població de Rubí i Sant Cugat, que superen els 100.000 habitants i la de Castellbisbal que, encara que sigui petit de població compta amb moltes empreses, el resultat és un col·lapse.

Espero que hi hagi una conjunció còsmica que alineï l’Ajuntament, la Generalitat i Madrid i hi hagi una reforma que ens permeti tenir jutjats propis. És immoral que Sant Cugat no en tingui amb el volum de ciutadans i empreses que tenim.

 
Comentaris

Destaquem