El comerç mira amb esperança la campanya de Nadal

El comerç local de Sant Cugat afronta la campanya de Nadal amb l’esperança de remuntar un any molt complicat

El comerç local afronta una campanya de Nadal vital per a la seva supervivència, després de gairebé un any marcat per la crisi del coronavirus i el tancament de botigues durant moltes setmanes. Des de l’Ajuntament de Sant Cugat i les associacions comercials han insistit en la necessitat de donar suport al comerç de proximitat, que és el que aporta vida i dinamisme a les ciutats. Durant els últims caps de setmana i gràcies al confinament municipal, els carrers del centre s’han omplert de santcugatencs i els comerciants esperen que la campanya nadalenca els ajudi a remuntar. “Esperem que la campanya sigui positiva, la gent està receptiva”, assenyala Bàrbara Kirsch, dels Tres Reis.

Teresa Bendrana, propietària de la sabateria Tater’s, afronta la campanya amb incertesa, però espera que les vendes siguin similars a l’any passat. Per Mireia Rusiñol, responsable de Mister’s, la campanya nadalenca ha de servir per remuntar “un any molt dur” on “les vendes han baixat molt”. L’objectiu de David Vivero, propietari de Cuinetes,  és mantenir les mateixes vendes que l’any passat, però reconeix la incertesa de la campanya de Nadal i considera que la limitació d’aforament els pot perjuicar.

Jesús Carballo: “Que no s’hagin obert els centre comercials,  ha  beneficiat a tot el comerç de proximitat”

 

En aquest sentit s’expresa el gerent de Sant Cugat Comerç, Jesús Carballo. “Que ens vagi bé la campanya de Nadal no vol dir que hàgim superat aquest any amb xifres positives, seran negatives, però sí que és veritat que davant d’unes expectatives molt i molt dolentes ara sembla que milloren, però això no vol dir que parlarem ni d’un any bo ni una campanya bona”. Caraballo també apunta que un dels factors que ha influït ha estat que Catalunya no hagi passat de fase. “Un dels motius és que no s’hagin obert els centre comercials, això és claríssim que ha beneficiat a tot el comerç de proximitat. La preocupació ja no és tant la campanya de Nadal, si no el que pugui passar després”.

Més gent als carrers

“He vist més gent al carrer però poques bosses i poques compres”, explica Mireia Rusiñol, sobre els dies del pont de la Immaculada. Rusiñol creu que durant els caps de setmana s’ha notat més afluència de gent i les vendes també han crescut a partir del tancament municipal. Teresa Bendrana, coincideix en assenyalar que durant el pont es va veure més gent als carrers, però que les vendes no es van incrementar.  “Aquests quatre dies hem tingut molta gent, sobretot dilluns i dimarts”, destaca Bàrbara Kirsch. En el seu cas, sí que han notat un increment de les vendes. “El ritme de vendes està sent bo. Hem notat increment des que va acabar el confinament i els últims caps de setmana potser sí que hi ha més feina, sobretot perquè la gent no es pot desplaçar a Barcelona”, explica David Vivero.

Bàrbara Kirsch: “La gent està molt més interessada en el comerç de proximitat”

Suport al comerç local

Kirsch explica que des del confinament, els santcugatencs han apostat més pel comerç local i que s’ha notat en les vendes: “La gent està molt més interessada en el comerç de proximitat i joguines fetes a prop”. Una circumstància que han notat les botigues és el tancament dels centres comercials. “Egoïstament, ens beneficia que els centres comercials estiguin tancats. Es nota més gent a les botigues”, assenyala Mireia Rusiñol.

Mireia Rusiñol: “Egoïstament, ens beneficia que els centres comercials estiguin tancats”

Venda per Internet

Alguns comerciants sí que han percebut una certa por al coronavirus d’alguns ciutadans. “Molta gent està comprant més per Internet per por a les aglomeracions”, expliquen es de Mister’s. És per això que moltes botigues s’han llançat al comerç digital. És el cas dels Tres Reis, que han estrenat una pàgina web amb una selecció de joguines de fusta, que de moment reparteixen per Sant Cugat

 
Comentaris

Destaquem