Del Leonardo a l'aparador, projecte de col·laboració entre el centre i Sant Cugat Comerç

Des de fa 4 anys, els alumnes del mòdul formatiu de Dinamització en el punt de venda realitzen els elements decoratius en els aparadors d'alguns comerços de l'associació en el marc d'una assignatura

Els mòduls de formació professional donen gran importància a l'àmbit de la pràctica en el procés del desenvolupament acadèmic. Per aquest motiu, els responsables del mòdul formatiu de Dinamització en el punt de venda que s'imparteix a l'Institut Leonardo Da Vinci s'encarreguen de fabricar i col·locar els elements decoratius en els aparadors d'alguns comerços que formen part de Sant Cugat Comerç, en el marc d'un projecte de col·laboració que va néixer ara fa 4 anys.

Cal destacar que durant aquest curs, els alumnes del grau mitjà han elaborat la decoració dels comerços Mooi i Bartrolí, del carrer de Santiago Rusiñol, i de Rei del Calçat, que s'ubicava al carrer de Valldoreix, tot i que ara ha canviat de zona: "L'objectiu essencial del projecte és que els alumnes vegin la posada en escena i com és el desenvolupament de tot el procés per crear un aparador", apunta la professora de l'assignatura, Teresa Mateu. En aquest sentit, els alumnes hi guanyen en experiència i coneixement, i els comerços guanyen un aparador fet per joves que s'estan creant una perspectiva fonamentada sobre com cal decorar-los.

L'aparador de Bartrolí ha estat un dels tres que han decorat els alumnes aquest any. FOTO: Bernat Millet

L'aparador de Bartrolí ha estat un dels tres que han decorat els alumnes aquest any. FOTO: Bernat Millet

Per norma general els costos dels materials que s'utilitzen i de logística van a càrrec de l'institut, que al cap d'unes setmanes o uns mesos, rep la trucada del comerç en qüestió per retirar els elements decoratius de l'aparador que, posteriorment, tal com explica la professora, tornen al centre i s'utilitzen com a element decoratiu o es reciclen per més endavant. De totes maneres, també es pot donar el cas que el comerç vulgui mantenir l'aparador realitzat pels alumnes del grau de Dinamització en el punt de venda i, aleshores, paga una part dels costos al centre.

El procés d'elaboració

Durant el procés d'aquesta tasca, els alumnes passen per diferents fases abans de finalitzar materialment l'aparador en el comerç. De fet, segons explica Teresa Mateu, es tracta d'una feina que té una durada d'entre 2 mesos a 2 mesos i mig, depenent, sobretot, de la mida de l'aparador.

La feina comença amb una primera fase de contacte de l'alumne amb l'empresa, per tal de conèixer més en profunditat què és el que aquesta necessita, fent diferents preguntes per després traslladar les respostes al disseny (elements, colors, etc.). A més, també cal que els alumnes prenguin les mides d'aquests aparadors, per decidir quins elements s'hi col·locaran i, sobretot, la dimensió d'aquests.

Una vegada s'ha completat aquesta primera fase es passa a la fase material, que es fa a l'escola, en la qual, segons el que han extret del comerç en qüestió, els alumnes elaboren els elements decoratius que, finalment, munten i col·loquen a l'aparador de la botiga.

Adéu a l'Institut Leonardo Da Vinci

Els alumnes d'aquest grau de Formació Professional deixaran de fer-lo sota la batuta de l'Institut Leonardo Da Vinci, i a partir de l'any vinent serà l'Institut de Formació Professional de Sant Cugat, on només s'impartiran estudis de Formació Professional de grau mitjà i superior.

 
Comentaris

Destaquem