En concret aquests exàmens pretenien comprovar el nivell dels estudiants en català, castellà, anglès i matemàtiques i, segons les conclusions, s’ha millorat en català, ja que del 22,6% de suspesos l’any 2011 s’ha passat al 15,8% aquest any; en el cas del castellà, l’any passat van suspendre el 22,2% i aquest any només el 19%; en canvi, ha augmentat el nombre d’alumnes amb un nivell baix d’anglès, ja que s’ha passat del 21,8% del 2011 al 27,4% enguany. Quant a les matemàtiques, han suspès un 18,2%, fet que suposa una lleugera millora respecte al 18,5% del 2011.
L’objectiu d’aquesta avaluació de competències bàsiques és obtenir un indicador fiable semblant als que es fan servir en avaluacions internacionals, que permeti comprovar el nivell dels alumnes i planificar i aplicar les millores necessàries al sistema educatiu.
El curs vinent s’inclourà un canvi de metodologia en el procés d’elaboració de la prova d’avaluació, ja que s’incrementarà el nivell d’exigència i s’introduiran ítems per conèixer els nivells òptims.
L’objectiu d’aquesta avaluació de competències bàsiques és obtenir un indicador fiable semblant als que es fan servir en avaluacions internacionals, que permeti comprovar el nivell dels alumnes i planificar i aplicar les millores necessàries al sistema educatiu.
El curs vinent s’inclourà un canvi de metodologia en el procés d’elaboració de la prova d’avaluació, ja que s’incrementarà el nivell d’exigència i s’introduiran ítems per conèixer els nivells òptims.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok