El nombre d’ordinadors s’ha duplicat des del 2006 i la majoria dels centres d’ensenyament ja estan “connectats”, però l’ús de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) i els coneixements d’informàtica són desiguals.
Segons una enquesta sobre l’ús de les tecnologies digitals als centres escolars d’Europa cal donar un fort impuls a la capacitació i al suport als professors en aquest sentit.
Conclusions de l’estudi
Segons una enquesta sobre l’ús de les tecnologies digitals als centres escolars d’Europa cal donar un fort impuls a la capacitació i al suport als professors en aquest sentit.
Conclusions de l’estudi
- Entre els alumnes de 9 anys d’edat, només un de cada quatre va a una escola ben equipada informàticament, amb material recent, banda ampla i bona “connectivitat” (web, correu electrònic per a alumnes i professors, xarxa local, entorn d’ensenyament virtual).
- Entre els alumnes de 16 anys, només la meitat va a centres que comptin amb aquest equipament.
- El 20% dels alumnes de secundària mai han fet servir un ordinador a classe.
- Els alumnes de centres que compten amb una política oficial específica d’utilització de les TIC fan més activitats pedagògiques basades en aquestes tecnologies.
- Els portàtils, ultraportàtils i tauletes estan substituint els ordinadors de sobretaula a molts centres.
- Per als estudiants és essencial accedir a les TIC a casa i a l’escola.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok