ValXerit, la nova ginebra local 'per aprendre de la història i portar-la al present'

L'emprenedora Laura Sala ha volgut fer realitat el somni del seu pare amb aquest projecte

ValXerit és una ginebra elaborada amb alcohol ecològic, feta amb ingredients naturals i sense pesticides ni químics. Sota el lema de la campanya Life is Swing, la santcugatenca Laura Sala té clar que ValXerit és una ginebra amb molta història. A més, la ginebra té un vincle personal, i és que neix per fer realitat el somni d'Albert Sala, pare de l'emprenedora.

Així doncs, el pare de Laura Sala va tenir la idea de fer aquesta ginebra el 2014 mentre jugava a golf amb uns amics a la Vall del Jerte, Extremadura. La beguda no va arribar a comercialitzar-se per falta de temps i quan a Sala li van detectar un tumor cerebral el 2019, la seva filla va decidir comprar-li la marca. No obstant això, aquests tràmits van finalitzar just quan esclatava la pandèmia de la Covid-19 i, tot i les adversitats, Sala va apostar per la creació d'aquest producte i va decidir treballar en la publicitat, a través de les xarxes socials i la creació d'un web. En l'actualitat i gràcies a la millora de la situació, l'empresa treballa per donar a conèixer el producte, sobretot a Sant Cugat, d'on és la família, i és que el darrer dimecres 22 de setembre, la ginebra ValXerit es presentava al públic santcugatenc, en un acte al Golf de Sant Cugat que va acollir a més de 180 persones.

Laura i Albert Sala a la presentació de ValXerit. FOTO: Cristina Cabasés

Laura i Albert Sala a la presentació de ValXerit. FOTO: Cristina Cabasés

El procediment de la ginebra comença a Itàlia, on es cull el blat i es tracta sense pesticides. El producte es porta fins a la destil·leria a Granada, que infusiona la barreja sense afegir-hi químics ni ingredients artificials. Finalment, s'embotella i es porta a Sant Cugat. "Ens queda un producte més sa. A mi no em dona ressaca", bromejava la propietària. La Vall del Jerte, lloc d'inspiració de la ginebra, és característic pels seus cirerers, els quals han afegit a la infusió d'aquesta ginebra. Per això l'han batejat amb el nom de ValXerit, Vall del Jerte en àrab. "No es nota la cirera, però es nota la frescor que li dona."

A més de la presentació de la marca, l'objectiu de l'esdeveniment era el de reunir a un gran nombre de restauradors que feia temps que no es veien les cares i donar a conèixer el producte al sector, un producte amb el gual Sala vol acostar la seva història a la ciutadania, tal com apuntava en la presentació de la beguda alcohòlica: "Ens agrada aprendre de la història i portar-la al present". De moment, ValXerit estarà disponible als establiments i comerços de Sant Cugat, així com al web de la marca. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem