Sant Cugat acollirà la Festa del Tomàquet Mandó per promocionar l'agricultura local

La plaça de Barcelona serà l'epicentre de la Fira del Tasta Mandó

Sant Cugat acollirà per quarta vegada la Fira del Tasta Mandó amb l’objectiu d’augmentar la promoció i la difusió de la producció agrícola local. Així doncs, aquest diumenge 7 de setembre la plaça de Barcelona es convertirà en l'epicentre de l'agricultura a Collserola amb una programació d'activitats al voltant de la producció del tomàquet mandó.

En aquest sentit, el tinent d’alcaldia d’economia social i solidària, Bernat Picornell, ha destacat l'aposta per aquest producte local: "Collserola és un tresor agrícola que massa sovint desconeixem. El tomàquet mandó n’és un exemple clar: una varietat pròpia, amb història i gust únic, que forma part del nostre patrimoni alimentari. Amb la fira i el nou programa Tasta Mandó fem una aposta decidida per posar en valor aquesta riquesa, donar-la a conèixer i connectar-la amb la ciutadania".

Per la seva banda, Iñigo Haughey, soci fundador de Rabassaires i membre de DeCollserola, ha valorat positivament la importància d'aquesta activitat: "La Fira Tasta Mandó ens ajuda a trencar la barrera que sovint separa el món urbà del món agrari. És l’excusa perfecta per apropar la ciutadania a la pagesia, per generar conversa i consciència sobre el valor de l’agricultura de proximitat."

La programació Tasta Mandó 2025 l’organitza DeCollserola i l’Ajuntament de Sant Cugat amb el suport de Rabassaires, Collserola Pagesa, Parc Natural de Collserola, AMB i el Gremi de Restauració de Sant Cugat.

Programació

Diumenge 7 de setembre

 

  • 10 h: Inici del Mercat agrícola de Collserola. Venda i degustació de verdures, hortalisses, fruites, mel, oli d’oliva, vins, cerveses artesanes, formatges, embotits i altres productes de proximitat
  • 10.30 h: Taller familiar: Mandó per l’any que ve! Com guardar la llavor del tomàquet Mandó de Collserola per elaborar planter propi. Amb Damià Gibernet
  • 11.30 h: Taller familiar: La mel i les abelles són vida! Amb Melvida
  • 12.30 h: Taller familiar: Trepitjada popular de raïm! Amb L’Olivera Can Calopa
  • 13 h: Degustació gratuïta de tomàquet Mandó i Olis de Collserola. Amb Associació Collserola Pagesa
  • 13 h: Concert-vermut amb Pubilles Ninja. Folk rock amb grans dosis d'humor. Ball i festa a la plaça
  • 14.30 h: Arròs amb verdures de temporada, postres i beguda. A càrrec de La Paca i Les Escales Bistró
  • 16.30 h: Fi de mercat

 

 

En paral·lel a aquestes activitats i per primera vegada, 28 restaurants de Sant Cugat, la majoria associats al Gremi de Restauració, han decidit incloure en les seves cartes plats elaborats amb tomàquet mandó, fent així difusió de la producció agrícola local.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem