Aquesta setmana, Sant Cugat es transforma en la galeria d'art "més gran del món". La iniciativa 'Aparadors amb Art' exposa les obres de 14 artistes santcugatencs al carrer, creant una ruta cultural que uneix el comerç amb l'art per tot el centre de la ciutat.
14 aparadors amb art: una manera de visibilitzar els artistes de Sant Cugat. FOTO: Elvira Gallardo (TOT Sant Cugat)
El comissari d'Aparadors amb Art', Lluís Ribas, defineix la mostra com una oportunitat d'apropar l'art a la ciutadania i despertar aquest interès. "És una iniciativa del gremi de comerciants que em sembla molt bona, perquè és fer una galeria a l'abast de tothom. És obrir l'art al carrer, perquè hi ha un problema que la gent entri a les galeries". L'obra de Ribas es troba exposada al comerç Nino Alvarez.
La proposta arriba als establiments amb optimisme per part dels comerciants. Beatriz Martínez, del comerç Blue Moon, destaca la importància de donar visibilitat als artistes. "Sé que per als artistes és molt important visibilitzar-se. Precisament, l'obra de la Marta Ballvé la conec i em va semblar que era una idea molt bona perquè la gent faci una passejada pels aparadors de Sant Cugat i conegui els pintors".
14 aparadors amb art: una manera de visibilitzar els artistes de Sant Cugat. FOTO: Elvira Gallardo (TOT Sant Cugat)
En la mateixa línia, Clara Barderi, del comerç La Maison Du Savon, assenyala el gran benefici per als artistes i per als comerciants. "Em sembla una bona iniciativa, perquè és una manera que l'artista es doni a conèixer i, al mateix temps, que la gent vingui a veure l'obra de l'artista, entri a la botiga i conegui els nostres productes". En el seu cas, l'establiment acull l'obra de la pintora Anna Tamayo.
14 aparadors amb art: una manera de visibilitzar els artistes de Sant Cugat. FOTO: Elvira Gallardo (TOT Sant Cugat)
'Aparadors amb Art' convida els santcugatencs a descobrir les obres dels 14 artistes locals que estan exposades fins al pròxim 12 de maig als comerços dels carrers de Sant Cugat.
Tots els participants
- Blue Moon, amb la pintora Marta Ballve.
- Mes Marcs, amb el pintor Josep Cabrerizo.
- Tea Shop, amb el pintor Sergi Barnils.
- Griful, amb el pintor Eriko Fukuda.
- Nino Alvarez, amb el pintor Lluís Ribas.
- Cugat Visió, amb la pintora Carmen Anzano.
- Icaro, amb el pintor Francesc Cabanes.
- La Comet, amb el pintor Martin Carral.
- La Maison Du Savon, amb la pintora Anna Tamayo.
- Munne 1941, amb la pintora Cristina Cabanne.
- Pura Barcelona, amb el pintor Carlos Azcon.
- Sabat, amb el pintor Adolf.
- Kiva, amb el pintor Grau Garriga.
- Dormity, amb la pintora Maria Fabre.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok