Abad: "A Sant Cugat faltava que els grups de música tinguessin accés a un mentor"

El productor i creador musical estrena un nou estudi a Sant Cugat amb l'objectiu de descobrir nous talents musicals

Després del seu pas per programes tan coneguts com Gran Hermano VIP o Sálvame, el productor i musical santcugatenc Alejandro Abad, ha obert un nou estudi de música a Sant Cugat per continuar buscant nous talents. 

Sembla que té novetats per explicar-nos...
Sóc productor musical i fa molts anys que visc a Sant Cugat. Des de Sant Cugat han nascut cançons que ha ballat i han sonat a tot el món. El que estic potenciant ara també és la part de producció amb el meu nou estudi de gravació a Sant Cugat. Ja sigui per potenciar nous grups, nous artistes, gravacions vàries de so. Estem realitzant des de la productora experiències per a empreses, com aquesta. Experiències on tots els empleats canten i es duen a terme activitats de team building. 

Ara l'estudi, que no el tinc a casa, és més obert per a descobrir nous talents, ja que crec que tenim molt talent en el nostre entorn directe. Hi ha molts grups, molta gent que li agrada la música que vol tenir oportunitats i en aquest sentit he volgut obrir una finestra a ells.

Quin tipus de grups o cantants es poden apropar a vostè?
Tot grup que vulgui tenir una visió comercial de la seva creativitat. Molts grups tenen el seu estil, han creat les seves cançons, però no sempre tenen accés a un productor musical que els doni la visió comercial del que ells fan. No és transformar-los, sinó que aportar la visió comercial perquè ells es puguin incorporar a un mercat real. Pot ser un mercat absolutament comercial o alternatiu, perquè el que és alternatiu no vol dir que no sigui comercial?

Parlant d'aquests nous artistes, què ens pot dir dels grups que hi ha a Sant Cugat?
Primer, que hi hagi tants grups em sembla extraordinari. Crec que en un lloc on hi ha música i il·lusió per la música és sinònim de bon rotllo. El que sí que crec és que a Sant Cugat faltava que els grups de música tinguessin accés a un mentor. A una persona que els guiï. Jo també he tingut 18 anys i m'hauria agradat tenir a algú que tingués recorregut en la indústria de la música i que m'hagués donat un consell o donar forma realista a la música que jo estic creant.

A vegades les persones tenen por a sentir la paraula comercial. Comercial vol dir adaptar el que tu fas a un gust més ampli perquè la teva música pugui tenir més horitzons. Crec que tot el món, al cap i a la fi, aspira a tenir horitzons. La visió del productor és absolutament essencial perquè allò tingui una entrada en el mercat real de la música.

Pel que fa a cançons famoses, la cançó de l'estiu 2018 podria portar el seu nom?
Estic treballant 'Despacito' -riu-. El tema de la cançó de l'estiu a vegades hi ha una etiqueta... La cançó de l'estiu és una cançó divertida que, a vegades, tot el món té com l'etiqueta de dir com és de l'estiu no és bona. No. És una cançó que té un format comercial, amb una posada de valor diferent que atrau les persones en moments divertits, per cantar, ballar... sí, jo sempre estic en cerca de cançons... de paraules de tot...

De totes les cançons que ha creat, quina és la que més li agrada?
Això és com preguntar-li a un pare a quin fill prefereix. Hi ha cançons que mai han sortit d'un calaix i m'encanten i les canto. I altres cançons que he fet com la de 'Que la de detengan' o la d'Operación Triunfo de 'Mi música es tu voz' o d'altres que he fet que han triomfat molt, que els tinc una estima. Són cançons que estan allà i seguiran estant-hi sempre. I per a un compositor, que t'identifiquin una cançó amb un autor és un èxit.

I de totes les que ha fet, hi ha alguna que li sorprengui el seu èxit?
Jo crec que els creadors quan treballem en intentar coincidir amb aquell hit, arriba un moment que no ens estranya que una cançó pugui tenir èxit. El que has de tenir clar és que, perquè una cançó tingui èxit ha de ser bona. Bé en un estil determinat, de l'estil que sigui... però el que sigui ha de ser bo. Ha de fer una proposta de valor potent per tal que les circumstàncies acompanyin i això sigui un èxit. 

"Passar per Gran Hermano i Sálvame m'ha beneficiat"

És inevitable parlar amb vostè i no preguntar-li pel seu pas per Gran Hermano VIP o de les seves declaracions sobre l'autoria de la cançó d'Operación Triunfo...de tot això, se n'ha apartat? Com valora aquell moment?
Va ser divertit. Primer perquè tinc l'absoluta seguretat que el que estic defensant és real. I no només ho dic jo, sinó que ho avala la realitat. Una cançó és d'algú, perquè hi ha uns drets i uns registres i això no està avalat només pel qui se li ha ocorregut sinó per una sèrie de professionals. El que passa és que sí que estem dins el món de l'espectacle hi ha gent, en el cas d'OT, com en Juan Camus i en Naïm Thomas, que són gent que s'han quedat enrere, dins el que és l'èxit, i busquen polèmica, i és una manera també, jo ho respecto, però jo m'he de defensar.

Va tenir suports?
Si vaig tenir el suport del Mainat, del Toni Cruz, de GessMusic, però ells que ja no estan a GessMusic em van donar suport. També en el que és el món de l'espectacle, com al Sálvame, va haver-hi gent com el Kiko Matamoros, que em va atacar i al final em va acabar demanant perdó. 



Aquest episodi de la seva vida l'ha beneficiat o pejudicat en la seva professió?
Tot això només pot beneficiar. Sempre que ho administris de forma responsable, jo he passat per Gran Hermano i la meva família no ha estat involucrada. Cal posar uns límits. Em presto, jugo, però no participa tot el meu ser en tot això. Primer perquè no ho necessito, la meva vida són les cançons i després que és arriscat.

Quins són els seus reptes de futur?
Crear nous hits, m'encantaria ajudar, després de tots aquests anys, ajudar a nous valors. Em sento molt satisfet de tot el que he fet en el món de la música i ara em queda gaudir. 

 
Comentaris

Destaquem