Bones vibracions

"La sala de l'ajuntament dedicada habitualment a l'atenció a la ciutadania (OAC) té dues particularitats"

En un espai poc habitual comença el nou cicle de Cambres Singulars que té com a característica precisament això, "concerts de cambra en espais innovadors". La sala de l'ajuntament dedicada habitualment a l'atenció a la ciutadania (OAC) té dues particularitats: la primera una alçada considerable, la segona que de la paret frontal a l'entrada hi penja un llarguíssim tapís de Mercè Diogène Guilera que, d'alguna manera, fa de fons al concert del Quartet Vivancos que es va constituir l'any 2019 quan eren estudiants a l'Escola Superior de Música de Catalunya amb el mestratge, entre d'altres, del Quartet Casals. D'aleshores ençà els membres del quartet, Elena González Ramos i Jordi Prim Roma, violins, Estela Megías Sánchez, viola i Quim Tejedor Arruga, violoncel han fet un recorregut ascendent amb col·laboracions i cursos internacionals que es van confirmar han servit per la realitat d'un nivell interpretatiu amb perspectives futures importants i ja una realitat consolidada. Comencen amb un quartet del considerat històricament com el pare dels quartets Joseph Haydn en el seu op. 20 n. 4 en Re Major on Haydn ja fa el tombant de donar a cada instrument la seva pròpia veu i així es toquen ritmes creuats, per exemple, en el tercer moviment l'allegretto alla zingarese o les melodies cromàtiques i els salts virtuosos perfectament assumits. Seguia amb un salt considerable, en el temps i la composició, fins Anton Webern i el seu Langsamer Satz una mena de reminiscència de les músiques populars escoltades en el seu Tirol infantil passats per l'escola del dodecafonisme del seu mestre Schönberg sense exagerar. Perfecta sincronia dels quatre intèrprets i esplèndid so suggestiu i suggerent. Tancàvem amb un retorn al romanticisme de Franz Schubert i del seu conegut Quartet de corda n. 13 en La menor "Rosamunde" que, sobretot, és conegut pel segon moviment un andante construït en forma exposició-recapitulació que ja havia utilitzat en alguna simfonia. Perfecte sincronia del quartet que per acabar, agraint els aplaudiments del públic, van interpretar la coneguda Polka de Dimitri Xostacóvitx del ballet "L'edat d'or". Calia espera un bon concert, primer per la qualitat del quartet que es presentava i després perquè el tapís de Diogéne es titula "Vibracions".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem