El centre de Sant Cugat s'ha convertit aquest dissabte en una gran festa de cultura popular catalana amb la celebració de la novena edició Diada de Testes dels Caparrots de Sant Cugat. Centenars de santcugatencs han gaudit de les danses tradicionals dels Caparrots i totes les activitats organitzades per la colla santcugatenca durant tota la jornada. El punt àlgid ha estat la cercavila al ritme dels Grallers i Tabalers de l'Escola de Música Tradicional de Sant Cugat i diverses colles de capgrossos convidades, que ha acabat a la plaça d'Octavià, on s'ha fet una mostra final de balls. "Ha sigut un dia espectacular, ja des del matí amb la canalla, que és el que més ens omple", ha celebrat Juliet Ochoa, cap de colla dels Caparrots de Sant Cugat, que ha destacat la connexió amb la ciutat: "És el dia que podem treure tots els caps i que la gent els pugui gaudir. Fins i tot gent que ve de fora, que se sorprenen per com la cultura popular i tradicional és tan important a casa nostra".
Núria Escamilla, regidora de Cultura, ha posat en valor la tasca d'entitats com els Caparrots per fomentar la integració a Sant Cugat i la "cohesió social amb la cultura d'arrel catalana": "La cultura popular és la manera d'integrar diferent gent de diferents llocs amb diferents pensaments". Tant Escamilla com Ocha han avançat que ja pensen en el 2026, quan la Diada de Testes arriba als deu anys: "La farem molt grossa".
Jornada de cultura popular
Al matí, les activitats han estat dirigides als infants i a les famílies, amb l'objectiu d'acostar la cultura popular als més petits. La plaça de l'Om ha acollit un contacontes i un taller de construcció de capgrossos. A la tarda, s'ha dut a terme la plantada, la cercavila, l'entrega d'obsequis, la mostra dels balls i un sopar final de colles.
A les 17.30 hores, la plaça d'Octavià s'ha omplert de figures i capgrossos amb la plantada. Els Caparrots de Sant Cugat han estat acompanyats pels Capgrossos de Martorell, els Capgrossos de Premià de Mar, els Bouets i la Vaqueta del Raval, els Nans i Capgrossos de Terrassa i l’Esparver dels Trabucaires de Sant Cugat. Cap a les sis de la tarda ha començat la cercavila, que ha recorregut els carrers del centre de Sant Cugat fins a tornar a la plaça d'Octavià. Als peus del Monestir, hi ha hagut els parlaments i la mostra de balls de totes les colles amb un gran ball final amb tothom a plaça.
Obsequis dels Caparrots a les colles convidades FOTO: TOT Sant Cugat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok