Què aporta el Conservatori a Sant Cugat?
Tenim el reconeixement oficial d’uns estudis que ja es feien a l’escola. A partir d’aquest curs, els alumnes sortiran amb el títol oficial d’estudis superiors de música. Oferim un servei a la ciutat i a l’entorn en relació amb aquests estudis musicals.
Per què era necessari?
A Sant Cugat hi ha molts estudiants de música tant en escoles privades com públiques. Tots aquests alumnes si volien obtenir la titulació oficial de grau superior havien d’anar a conservatoris de Sabadell, Terrassa o Barcelona i ara es podran quedar aquí. A més, també es podrà fer un batxillerat musical, que vindria a ser com l’artístic.
En època de crisi, com justificaria davant la població aquesta inversió de gairebé tres milions d’euros?
Hem de tenir en compte que la decisió de fer un conservatori es va prendre l’any 2003 i per una sèrie de raons s’ha anat retardant. Hi ha hagut una inversió ja prevista i no estem fent un centre nou sinó que estem oficialitzant el programa que ja teníem. No és un pas endavant, sinó que oficialitzem una inversió ja feta. Això no vol dir que no ens afectin les retallades i la crisi.
Com us afectaran?
Com a tot arreu. D’entrada hi ha un problema de subvencions perquè, de moment, estan a l’aire. Les administracions es van passant la pilota i hi ha incertesa a nivell català pel que fa a les subvencions que rebrem les escoles de música, que depenent dels pressupostos generals de l’estat. Hi haurà un ajustament de la nostra economia com a centre i haurem de prendre una sèrie de mesures començant per buscar la màxima eficiència en el treball. També tindrem reduccions de determinats serveis que oferim, modificacions dels plans d’estudis, retallades de sous (que ens vénen per imposició)...
També hi ha una sala principal, que vindria a ser l’aula magna, que encara no es pot aprofitar per a actes externs.
L’edifici està tot acabat i pràcticament tot el material posat, però a aquesta sala polivalent li falten les grades perquè tingui tots els requisits per funcionar com a sala per a usos externs. També s’han d’acabar de fer els controls de prevenció de riscos. Si volem que sigui útil per fer actes, s’han de col·locar unes grades. La instal·lació de les grades estava inclosa dins del projecte inicial però per raons òbvies de diners i crisi ha quedat una mica parada. Jo espero que es pugui recuperar perquè és una sala amb moltes possibilitats per al poble amb una capacitat per a 200 persones.
Quina és la relació de Sant Cugat i els santcugatencs amb la música?
Sant Cugat és una ciutat amb un nivell cultural mitjà-alt i hi ha moltíssima gent vinculada a la música, tant moderna com la clàssica. A la música se li dóna un valor i, especialment, a Sant Cugat. Hi ha molt interès i la prova és que hi ha moltes activitats i una oferta musical molt àmplia. També hi ha molta afició a la música des de grups i formacions de joves.
Com valora l’oferta musical a les escoles de Primària i instituts?
És un tema molt antic i parlat. La música és una assignatura pendent de l’educació i no estem encaminats a resoldre aquesta situació a mitjà termini. Amb la LOGSE, la música va entrar en els plans d’estudis, però com a músic considero que no està prou potenciada. A Espanya no s’ha fet una aposta prou forta i les escoles de música paliem en certa mesura aquesta mancança. Estem molt endarrerits respecte a altres països europeus.
Per què seria important potenciar la música a les escoles?
D’entrada fas una activitat que omple molt l’esperit i la persona. L’estudi de la música aporta molts beneficis al desenvolupament de la ment. Està molt demostrat que l’estudi de la música des d’etapes molt joves afavoreix les connexions neurològiques del cervell. Per això hauria d’estar a les escoles, sobretot a les etapes més primarenques. També hi ha aspectes psicològics, similars al de practicar un esport, perquè has d’estar molt concentrat i tenir autocontrol. Per últtim, és una activitat que afavoreix les relacions socials. De fet, els directors de les escoles i instituts ens diuen que la gent que estudia música té un rendiment superior tant pel que fa a resultats com a actituds.
Tenim el reconeixement oficial d’uns estudis que ja es feien a l’escola. A partir d’aquest curs, els alumnes sortiran amb el títol oficial d’estudis superiors de música. Oferim un servei a la ciutat i a l’entorn en relació amb aquests estudis musicals.
Per què era necessari?
A Sant Cugat hi ha molts estudiants de música tant en escoles privades com públiques. Tots aquests alumnes si volien obtenir la titulació oficial de grau superior havien d’anar a conservatoris de Sabadell, Terrassa o Barcelona i ara es podran quedar aquí. A més, també es podrà fer un batxillerat musical, que vindria a ser com l’artístic.
En època de crisi, com justificaria davant la població aquesta inversió de gairebé tres milions d’euros?
Hem de tenir en compte que la decisió de fer un conservatori es va prendre l’any 2003 i per una sèrie de raons s’ha anat retardant. Hi ha hagut una inversió ja prevista i no estem fent un centre nou sinó que estem oficialitzant el programa que ja teníem. No és un pas endavant, sinó que oficialitzem una inversió ja feta. Això no vol dir que no ens afectin les retallades i la crisi.
Com us afectaran?
Com a tot arreu. D’entrada hi ha un problema de subvencions perquè, de moment, estan a l’aire. Les administracions es van passant la pilota i hi ha incertesa a nivell català pel que fa a les subvencions que rebrem les escoles de música, que depenent dels pressupostos generals de l’estat. Hi haurà un ajustament de la nostra economia com a centre i haurem de prendre una sèrie de mesures començant per buscar la màxima eficiència en el treball. També tindrem reduccions de determinats serveis que oferim, modificacions dels plans d’estudis, retallades de sous (que ens vénen per imposició)...
També hi ha una sala principal, que vindria a ser l’aula magna, que encara no es pot aprofitar per a actes externs.
L’edifici està tot acabat i pràcticament tot el material posat, però a aquesta sala polivalent li falten les grades perquè tingui tots els requisits per funcionar com a sala per a usos externs. També s’han d’acabar de fer els controls de prevenció de riscos. Si volem que sigui útil per fer actes, s’han de col·locar unes grades. La instal·lació de les grades estava inclosa dins del projecte inicial però per raons òbvies de diners i crisi ha quedat una mica parada. Jo espero que es pugui recuperar perquè és una sala amb moltes possibilitats per al poble amb una capacitat per a 200 persones.
Quina és la relació de Sant Cugat i els santcugatencs amb la música?
Sant Cugat és una ciutat amb un nivell cultural mitjà-alt i hi ha moltíssima gent vinculada a la música, tant moderna com la clàssica. A la música se li dóna un valor i, especialment, a Sant Cugat. Hi ha molt interès i la prova és que hi ha moltes activitats i una oferta musical molt àmplia. També hi ha molta afició a la música des de grups i formacions de joves.
Com valora l’oferta musical a les escoles de Primària i instituts?
És un tema molt antic i parlat. La música és una assignatura pendent de l’educació i no estem encaminats a resoldre aquesta situació a mitjà termini. Amb la LOGSE, la música va entrar en els plans d’estudis, però com a músic considero que no està prou potenciada. A Espanya no s’ha fet una aposta prou forta i les escoles de música paliem en certa mesura aquesta mancança. Estem molt endarrerits respecte a altres països europeus.
Per què seria important potenciar la música a les escoles?
D’entrada fas una activitat que omple molt l’esperit i la persona. L’estudi de la música aporta molts beneficis al desenvolupament de la ment. Està molt demostrat que l’estudi de la música des d’etapes molt joves afavoreix les connexions neurològiques del cervell. Per això hauria d’estar a les escoles, sobretot a les etapes més primarenques. També hi ha aspectes psicològics, similars al de practicar un esport, perquè has d’estar molt concentrat i tenir autocontrol. Per últtim, és una activitat que afavoreix les relacions socials. De fet, els directors de les escoles i instituts ens diuen que la gent que estudia música té un rendiment superior tant pel que fa a resultats com a actituds.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok