Joan Cabré exposa individualment a L'Ateneu

L'artista santcugatenc homenatja amb les seves pintures les creacions de Grau-Garriga

El pintor santcugatenc Joan Cabré ha inaugurat aquest dimarts 20 de novembre la seva primera exposició individual a L'Ateneu Santcugatenc. Una mostra de deu quadres inspirats en l'obra de Grau-Garriga, un recorregut pels paisatges de l'Empordà i les figures de la seva iniciació en el món del modelatge amb fang.

L'exposició, fruit de la col·laboració entre L'Ateneu i els tallers de l'Escola d'Art de Sant Cugat, vol ser un exemple d'una "de les moltes funcions que te L'Ateneu: acollir l'expressió artística de la nostra ciutat", ha destacat Toni Ramon, membre de L'Ateneu. Igualment, ha assenyalat que és un "orgull doble" ja que "acollim l'obra d'un artista santcugatenc que, a més, ha interpretat l'obra de l'artista santcugatenc més internacional de tots els temps, Grau-Garriga".

Per la seva banda, l'artista Joan Cabré ha explicat que el que es pot veure a la mostra, ubicada a la Sala d'Actes de L'Ateneu, "és un recull de l'obra d'aquest 2012" i que "el primer sorprès he estat jo mateix veient el volum d'obres". Cabré ha explicat que l'exposició consta de tres fases. "La primera és el resultat de l'anàlisi de l'obra de Grau-Garriga, passada pels filtres personals i plasmada amb diferents materials, començant per l'acrílic". La segona, molt personal, fa referència als paisatges de l'Empordà. "És una part més bucòlica, amb els sembrats de gira-sols, ens els quals em vaig asseure al costat per saber què se sentia amb el sol i tocats per la tramuntana". Finalment, una tercera fase, que acull les primeres obres de Joan Cabré com a escultor. "He començat a treballar amb el modelat amb fang, perquè necessitava tocar el material".

Una exposició que es pot visitar fins al 14 de desembre d'aquest mateix any.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem