La Free Spritits Big Band enceta les nits d'estiu i de música al claustre

La reconeguda formació santcugatenca, dirigida per David Mengual, obre aquest divendres una nova edició del cicle de Nits de Música al Claustre, que està format per vuit concerts d'aquí al 7 de setembre

La formació santcugatenca Free Spirits Big Band és l'encarregada de donar el tret de sortida al cicle de Nits de Música al Claustre aquest divendres, dia 22 de juny. Aquesta banda, gestada des de Jazzenviu i dirigida per David Mengual, va néixer l'any 2010 i des de llavors han enregistrat un disc amb la música del mític pianista Bill Evans i han obtingut diversos reconeixements que l'han col·locat dins del panorama del jazz català. El concert és a partir de les 22 hores i es poden comprar entrades una hora abans de l'espectacle al mateix claustre del Monestir.

Free Spirits Big Band
Aquest projecte sorgit l'any 2010 de la iniciativa de Jazzenviu i sota el lideratge del músic santcugatenc David Mengual, un dels contrabaixistes, pianistes i compositors més representatius del jazz català i estatal; ja s'ha consolidat en poc més de dos anys com una de les formacions de referència del jazz català. Mengual ha aconseguit moldejar els seus músics perquè actuïn com un únic instrument, podent, d'aquesta manera, potenciar els seus gustos per la improvisació i la sensibilitat interpretativa.

Està formada per 14 joves promeses i membres actius del panorama jazzístic català que interpreten la música del mític pianista Bill Evans, arranjada per l'excepcional músic català Joan Diaz, que ha realitzat una adaptació especial per aquesta formació de la música del que, sens dubte, ha estat un dels pianistes més representatius i influents de l'historia del jazz.

En la seva curta trajectòria, l'Associació de Músics de Jazz i Música Moderna la va escollir millor banda de jazz de Catalunya i la revista Enderrock va premiar el seu disc com a millor treball de jazz del 2011.

Nits de Música al Claustre
El passat dilluns 18 de juny es va presentar la quarta edició del cicle de Nits de Música al Claustre, organitzat per l'Ajuntament de Sant Cugat i que any rere any aplega més espectadors i està més consolidat en l'agenda cultural del municipi. D'aquesta manera, un estiu més, el claustre del Monestir s'omple de ritmes amb un total de 8 concerts entre el 22 de juny i el 7 de setembre (amb un descans durant l'agost).

La música i les formacions santcugatenques tenen un protagonisme destacat en aquesta edició del cicle i el regidor de Cultura, Xavier Escura, va mostrar la seva satisfacció per aquest fet. Escura també ha posat èmfasi en "el valor afegit de la màgia del Monestir, que fa superar als artistes". Camerata Sant Cugat, Òpera de Cambra o l'Escola Municipal de Música són alguns dels protagonistes en aquestes nits d'estiu.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem