Aquest diumenge, 11 de març a les 19 hores, la segona companyia del Tricicle, Clownic, porta al Teatre-Auditori de Sant Cugat l’espectacle Ticket. Una proposta adreçada a tots els públics i que garanteix el riure durant hora i mitja. Una companyia que ja té 14 anys d’història, i que, per primer cop, arriben als escenaris amb un espectacle propi en què segueixen l’estil del Tricicle, però amb novetats, i moltes sorpreses. Un espectacle de creació que garanteix riure cada deu segons. Xevi Casals, Edu Méndez i Gerard Domènech, sota la direcció de Marc Montserrat, us conviden a descobrir ‘Ticket’. “Riureu, i molt”.
Què descobrim amb ‘Ticket’?
És un espectacle de la companyia Clownic, la segona companyia del Tricicle, que té la premisa del Tricicle de fer riure cada 10 segons.
Quin és el seu paper dins de l’espectacle?
És un espectacle que parteix de la idea d’emancipació de la Clownic de Tricicle; una emancipació d’aquelles que t’emancipes, però et quedes a casa a viure. És el primer espectacle original creat per la companyia, que ja no clonen el Tricicle. Parteix de la idea que van tenir Xevi Casals i Edu Méndez, que van decidir crear un nou espectacle des de zero, i em van proposar de dirigir-lo i coescriure’l amb Gerard Domènech, el tercer membre de la companyia.
Per què ‘Ticket’?
Ticket perquè realment és això, un tiquet a una sessió de cinema on realment tres acomodadors egocèntrics estan veient una pel·lícula muda que hem fet amb els mateixos membres de la companyia, i el públic pot arribar a descobrir tot el que passa en una sessió de cinema amb aquests personatges.
I aquesta idea del cinema?
La idea de l’espectacle va ser crear-lo a partir de totes les seqüències còmiques més conegudes i divertides de la història del cinema, la televisió i el teatre. Des de Charlie Chaplin fins a Rowan Atkinson, per exemple. Però no copiant, sinó com a punt de partida. A partir d’aquestes seqüències, transformar-ho a l’estil de Clownic. Això és una mica els esquetxos que la gent anirà veient fins que al final hi ha un esquetx en què, com a grans còmics, òbviament, es fa un homentage al Tricicle, a la seva pel·lícula Palace, que és on va a parar l’espectacle.
Com es defineix el tipus d’espectacle que veurem a Sant Cugat?
És teatre de gest, o com ho defineixen el Tricicle, teatre d’acció, teatre còmic. El que passa és que en aquest cas incorporem un nou llenguatge que és el cinema. Però no deixen de ser esquetxos a l’estil del Tricicle.
La premissa: fer riure cada deu segons. Ara, fa més falta que mai riure una bona estona?
I tant! És una necessitat vital. L’opi del poble ha de ser riure. En el fons, tot i que és una comèdia, de manera pessimista, és l’escapatòria que ens queda. Riure. I si riem de nosaltres mateixos i del que ens envolta, molt més fàcil serà tot. I és la garantia que, almenys, durant una hora i mitja, s’oblidaran de tot.
Marc Montserrat i Xevi Casals, t'ho expliquen!
Què descobrim amb ‘Ticket’?
És un espectacle de la companyia Clownic, la segona companyia del Tricicle, que té la premisa del Tricicle de fer riure cada 10 segons.
Quin és el seu paper dins de l’espectacle?
És un espectacle que parteix de la idea d’emancipació de la Clownic de Tricicle; una emancipació d’aquelles que t’emancipes, però et quedes a casa a viure. És el primer espectacle original creat per la companyia, que ja no clonen el Tricicle. Parteix de la idea que van tenir Xevi Casals i Edu Méndez, que van decidir crear un nou espectacle des de zero, i em van proposar de dirigir-lo i coescriure’l amb Gerard Domènech, el tercer membre de la companyia.
Per què ‘Ticket’?
Ticket perquè realment és això, un tiquet a una sessió de cinema on realment tres acomodadors egocèntrics estan veient una pel·lícula muda que hem fet amb els mateixos membres de la companyia, i el públic pot arribar a descobrir tot el que passa en una sessió de cinema amb aquests personatges.
I aquesta idea del cinema?
La idea de l’espectacle va ser crear-lo a partir de totes les seqüències còmiques més conegudes i divertides de la història del cinema, la televisió i el teatre. Des de Charlie Chaplin fins a Rowan Atkinson, per exemple. Però no copiant, sinó com a punt de partida. A partir d’aquestes seqüències, transformar-ho a l’estil de Clownic. Això és una mica els esquetxos que la gent anirà veient fins que al final hi ha un esquetx en què, com a grans còmics, òbviament, es fa un homentage al Tricicle, a la seva pel·lícula Palace, que és on va a parar l’espectacle.
Com es defineix el tipus d’espectacle que veurem a Sant Cugat?
És teatre de gest, o com ho defineixen el Tricicle, teatre d’acció, teatre còmic. El que passa és que en aquest cas incorporem un nou llenguatge que és el cinema. Però no deixen de ser esquetxos a l’estil del Tricicle.
La premissa: fer riure cada deu segons. Ara, fa més falta que mai riure una bona estona?
I tant! És una necessitat vital. L’opi del poble ha de ser riure. En el fons, tot i que és una comèdia, de manera pessimista, és l’escapatòria que ens queda. Riure. I si riem de nosaltres mateixos i del que ens envolta, molt més fàcil serà tot. I és la garantia que, almenys, durant una hora i mitja, s’oblidaran de tot.
Marc Montserrat i Xevi Casals, t'ho expliquen!
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok