Durant el matí, i coincidint amb les darreres activitats del Patrimoni Viu 2011, l’Aplec de Sardana ha vist com la gent anava arribant després de la incertesa que el mal temps de dissabte havia despertat. Josep Miró, president de l’Entitat Sardanista, ha apuntat que “ahir em va trucar gent d’Organyà, de Figueres, de Tarragona, i de molts llocs, per preguntar-me què feien amb el temps”. Miró ha apuntat que la seva resposta era molt clara: “animeu-vos a venir! Els deia!”. I ha volgut valorar, ja a primera hora, l’Aplec com “un dia gloriós”.
Sardana i sentiment
Durant la tarda, l’Hort de l’Abat s’anava quedant petit per donar cabuda a tots aquells que volien ballar Sardana. Amb la música de la Coble Principal del Llobregat, la Cobla Mediterrània, la Cobla Sant Jordi Ciutat de Barcelona, i la Cobla Jovenívola de Sabadell, les Sardanes han ressonat tot el dia a la ciutat de Sant Cugat.
Les quatre cobles, habituals de la festa, s’han anat alternant per tal que la música no deixés de sonar. Un dels moments més especials ha estat quan totes quatre plegades han interpretat la Sardana l’Aplec de Sant Cugat conjuntament.
Moments abans s’havia celebrat el concurs de colles improvisades, en el que han participat 13 colles. En total, una vuitantena de persones.
Balanç del dia
Des de l’Entitat Sardanista de Sant Cugat s’ha valorat positivament el dia. “La gent ve amb ganes de ballar, i passar un bon dia”, han assenyalat.
De cara a l’any vinent, Josep Miró ha volgut fer-nos un petit avanç de les novetats que estan preparant. Entre elles, l’estrena d’una Sardana que “ens dediquen a Sant Cugat”.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok