Núria Tubau rep un homenatge pels 80 anys i la seva implicació a la cultura

En el marc de les 'Lectures a la fresca', se li va retre homenatge a una de les figures claus de la cultura catalana del segle XX

Núria Tubau, que fa 15 anys que viu a Sant Cugat, ha rebut un emotiu homenatge a la plaça de l'Alcalde Magí Bartralot en el marc de les Lectures a la fresca, on ella hi ha participat en diverses edicions. "És un molt merescut homenatge i ja forma part del paisatge de santcugatencs de tota la vida", ha explicat Dolors Vilarasau, directora de les lectures a la fresca.

Tubau ha estat una dona clau en la cultura d’aquest país
(professora de català en temps de Resistència) i, sobretot, per les seves dues grans passions: la literatura (l’any 71 va guanyar El Premi Ciutat de Barcelona amb Princeses, deesses i foteses) i el teatre (en especial des dels Cicles de Teatre de Cavall Fort al Romea, juntament amb el Martí Olaya, el seu marit) "La Núria i el Martí van engegar amb el Teatre de Cavall Fort un dels projectes més ambiciosos del país i em van ajudar a descobrir que Moliere o Shakespeare també parlaven català", ha recordat Vilarasau.

Una Núria Tubau visiblement emocionada ha donat les gràcies per aquest reconeixament i ha agraït l'acollida que sempre ha tingut a Sant Cugat. Per la seva banda, el regidor de Cultura, Xavier Escura, en representació de l'Ajuntament, ha destacat com s'estima Núria la ciutat i ha afirmat que "dóna prestigi a Sant Cugat".

 
Comentaris

Destaquem