Alexandra Rozas: "La comunicació evolucionarà amb qualsevol eina que cuidi el planeta"

El TOT visita Drac Pixel Group, una agència de publicitat integral i tecnòloga

Drac Pixel Group és una agència de publicitat integral i tecnòloga. Parlem amb el seu director Jordi Rozas i la directora del departament de comunicació interna Alexandra Rozas. 

Com va ser l'origen de Drac Pixel Group?

Jordi Rozas (J.R.): Encara que primer va ser una fotomecànica, fa 35 anys l'agència de publicitat va néixer sota el nom Estudi Jordi Rozas com a estudi de publicitat pur i dur. Es tractava d'una agència familiar centrada en el disseny de catàlegs. La tecnologia avançava fins al punt al qual ens trobem avui en dia, una agència de publicitat amb 4 àrees de producció molt concreta: agència, productora, programació i disseny.

Per què han escollit Sant Cugat com a nova seu?

J.R.: el primer motiu és per la proximitat, nosaltres som de Sant Cugat i a més té molt bones connexions per el que afavoreix la mobilitat dels treballadors. També tenim clients per la zona. D'altra banda, buscàvem un lloc on tenir un plató i unes instal·lacions que cobreixin les nostres necessitats.

En què els ha afavorit?

J.R.: Sobretot en l'espai que tenim. El Trade Center posa a la nostra disposició sales per esdeveniments que anteriorment havíem de llogar. D'altra banda, estem a prop de la natura cosa que ens permet fer teambuldings en un entorn natural.

Alexandra Rozas (A.R.): Hem guanyat en qualitat de vida només per l'entorn en el qual ens trobem.

"Les empreses s'han adonat que han de cuidar al treballador, oferir unes condicions de conciliació laboral i tenir un propòsit sostenible"

Quin és el valor diferencial del grup?

J.R.: Partim d'una agència tradicional, el que ens dona experiència, encara que sempre hem intentat ser molt tecnòlegs. Els clients que acudeixen a nosaltres és perquè volen un projecte amb un punt diferenciador. Nosaltres, a més, donem un servei integral, no subcontractem res. Això als clients els hi dona tranquil·litat.

A.R.: A més de ser una agència de publicitat, amb els seus departaments tradicionals, hem creat un departament de continguts enfocat a la comunicació interna. Aquest és un moviment cada cop més creixent. Les empreses s'han adonat que han de cuidar al treballador, oferir unes condicions de conciliació laboral i tenir un propòsit sostenible. Des de Drac Pixel Group donem assessoria als departaments de comunicació interna i de recursos humans. Al final, la comunicació corporativa de marca s'ha de traslladar als envasadors de l'empresa que són els treballadors. Nosaltres donem sopor en aquesta àrea.

J.R.: Hi ha un mercat a la comunicació interna.

A.R.: La Covid ha creat un nou estil de treballar. De fet, ja s'estava creant, però la pandèmia l'ha accelerat. Els canvis que són definits per la direcció s'han d'explicar als treballadors de la millor manera possible i és aquí on nosaltres impactem.

Quina és la visió a llarg termini?

J.R.: És una bona pregunta. Ara per ara volem desenvolupar eines comunicatives perquè les persones que no poden treballar de forma presencial tinguin els mateixos serveis que les persones que estan a l'oficina. Ja hem desenvolupat una tecnologia amb la que els streamings funcionen sense delay i amb alta qualitat. Ens permet que la gent pugui interactuar amb ponents presencials això ens permet fer per exemple votacions en directe. Totes aquestes eines són les que aniran emergint i s'aniran combinant. Agències com la nostra continuarem fent publicitat que s'apolli d'aquesta tecnologia i anirem trobant el nostre camí. La gent ha canviat els seus hàbits i ja no té temps per anar a una per una hora i mitja ja no gasta el seu temps en anar a un lloc presencial quan es pot connectar online. S'han d'estudiar aquestes tendències i ens hem de formar conjuntament.

Alexandra i Jordi Rozas a l'oficina de Drac Pixel Group al Trade Center FOTO: Cedida

Alexandra i Jordi Rozas a l'oficina de Drac Pixel Group al Trade Center FOTO: Cedida

Com ha canviat el model de consum publicitari amb la implantació de les tecnologies?
 

J.R.: La mentalitat de les persones ha canviat i consumeixen productes a demanda online. El que passa a la vida privada ens dona dades per proposar noves eines i accions als clients que abans no s'atrevien a fer servir. 

Cap a on evoluciona el món de la publicitat?

J.R.: Jo no ho sé. Evolucionen els streamings sense delay i canviarà la manera d'interaccionar. Crec que anirem cap aquí, però parlo només dels dos o tres pròxims anys.

A.R.: Les empreses i la societat estan conscienciades en el que respecta al planeta. Tot tipus d'accions que es facin, com llançaments de productes, esdeveniments o campanyes de comunicació, aniran enfocades amb un tipus de canal, tecnologia o eina que pugui minimitzar l'impacte mediambiental. Hi ha una consciència social cada cop més forta i la comunicació evolucionarà amb qualsevol eina que cuidi les generacions futures.

Existeix la crisi de la publicitat?

J.R.: Està canviant. La publicitat tradicional es troba en mans de les grans agències publicitàries. La moda avui en dia són les especialitzacions i la part tecnòloga està en auge. Cada cop queden menys agències de publicitat encara que a les grans les costarà caure tot i que també passa.

A.R.: Ens anem reinventant. La branca que jo toco, el màrqueting dirigit a les persones, està en màxima potència. Tot està focalitzat en cuidar al treballador. És un perfil de treballador molt canviant, sobretot els milenials i els centenials, que no estan més de dos anys en una mateixa empresa. Tenen altres prioritats que van molt més enllà del salari. Se'ls ha d'oferir moltes altres coses per retenir el talent.

"La publicitat tradicional es troba en mans de les grans agències publicitàries"

En una època en la qual és difícil retenir el talent com ho fan?

J.R.: sabem que la gent que treballa amb nosaltres marxarà d'aquí un, dos o tres anys. Ja convivim amb aquesta idea.

A.R.: Sí. Convivim i ho potenciem.

J.R.: la comunicació evoluciona i tenir gent nova amb noves idees ens ajuda. 

Què els hi dirían a algú que s'està iniciant en el món de la comunicació?

J.R.: que es dediqui a un altre cosa. Es tenen que formar molt en l'entorn i les tendències de vida en general. Tot es publicitat i has d'estar molt atent a tot el que t'envolta. Has d'estar en constant coneixement. Es una profesió que no te horaris. Tot el día ets publicista.

A.R.: Treballar les habilitats personasl i estilus comunicatius. La comunicació es comunicar a persones llavors s'ha de tenir un treball psicologic intern per que t'afectin les coses fins a la mesural punt que t'han d'afectar i tenir aquelles habilitats personals que t'ajudin a embaucar i a ser una persona inclus atractiva més allà de l'empresa. Els clients s'enamoran de les persones i pot ser quan aquella persona vola el client el va a buscar.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem