contingut promocionat
bancsabadell logo

 

 

Com poden superar la crisi de la COVID-19 les botigues d'alimentació i els restaurants?

Banc Sabadell està immersa en la campanya "d'especialista a especialista" per ajudar a les empreses a superar l'actual situació post-COVID-19

La pandèmia de la COVID-19 va perjudicar molt l'economia espanyola l'any 2020 i va fer caure el PIB un 10,8%, una xifra que no es veia des de la guerra civil. Molts sectors s'hi han vist implicats. Especialment, el comerç al detall i la restauració.

Els problemes del comerç d'alimentació i la restauració durant la COVID-19

En aquest context, un dels sectors més afectats va ser el de la restauració, a causa del confinament i les restriccions. Tot i això, va haver-hi sectors que van sortir més reforçats com és el cas del comerç detallista d'alimentació i begudes.

De totes maneres, les empreses d'aquest sector es van enfrontar a un increment dels costos a causa de l'adaptació de les seves instal·lacions per a la prevenció de contagis. Un fet que ha tingut efectes negatius en els marges malgrat el bon comportament dels ingressos.

A més, la normalització del consum entre el comerç al detall de l'alimentació i el de la restauració pronostica una caiguda de la facturació del comerç d'alimentació i begudes a partir del segon trimestre del 2021.

Aquesta reducció de la demanda dels comerços alimentaris fa preveure una intensificació de la competència en preu, un fet que reduiria el nombre d'operadors i es traduiria en una concentració empresarial.

El 2021, any de la recuperació

No obstant això, l'any 2021 es presenta com el de la recuperació, animat per l'aixecament de les restriccions a causa de la millora de la situació sanitària i l'estímul que suposaran els Fons Europeus de la recuperació, que volen ajudar a les empreses a invertir en solucions clau per al creixement econòmic com és la digitalització de les PIMES.

A més, la COVID-19 ha provocat que els consumidors valorin més els comerços de proximitat, la qualitat dels productes i el servei ofert. Tres canvis de perspectiva que suposen una oportunitat per a les botigues tradicionals amb una capacitat més gran per diferenciar la seva oferta i fidelitzar els seus clients.

La pandèmia ha fet sobresortir també solucions innovadores per poder mantenir l'activitat de les empreses de restauració i comerços tot i les restriccions.

Solucions postpandèmia

Tota crisi sempre és sinònim de noves oportunitats i la que ha provocat el coronavirus no n'ha sigut una excepció. La caiguda d'ingressos ha suposat un salt en la quota de mercat del canal online i es preveu que es mantingui a l'alça en els pròxims anys.

Per adaptar-se a la nova situació, el sector de l'alimentació i begudes trobarà les solucions en les següents àrees:

  • Noves tecnologies. Incorporació de tecnologia per desenvolupar fórmules d'entrega innovadores com ara Shop&Go, Click&Collect, Click&Car o Pedestrian Drives.
  • Sostenibilitat. Fruit de la creixent preocupació del consumidor pel medi ambient, cada vegada més s'aposta per consumir aliments d'origen vegetal, reduir el plàstic, comprar a granel i productes de temporada.
  • Compra de proximitat. Posicionar el comerç com un referent del barri és un dels reptes de les botigues d'alimentació i begudes per créixer en nombre de clients.
  • Àrea logística i digital: Els comerços tenen el repte d'adaptar-se a la creixent transformació digital de les empreses i d'ajustar les seves estructures logístiques per donar resposta a l'auge del comerç en línia, juntament amb l'aposta pels productes frescos, ecològics i els plats preparats. Àmbits específics que continuaran marcant l'activitat sectorial a curt i mitjà termini.

Amb la voluntat d'ajudar en aquesta adaptació, Banc Sabadell compta amb un equip de gestors especialitzats a trobar les millors solucions perquè els comerços d'alimentació i begudes puguin fer front a tots els reptes que se li presenten en un context postpandèmia.

El subdirector general i director d'Autònoms, Comerços i Pimes, Albert Figueras, considera que "estar al costat dels negocis avui és més necessari que mai, però creiem que no és suficient. Cal donar un plus. I aquest plus és potenciar l'especialització. Per això, volem aportar el millor del que som i del que sabem fer, que és el nostre nivell de coneixement i professionalització". I conclou Figueras: "D'especialista a especialista" valora la nostra fortalesa més gran, que és entendre bé els nostres clients del sector Negocis i empatitzar-hi per aportar solucions que encaixin perfectament amb les seves necessitats".

 
Comentaris

Destaquem