Barberia Siscu, cinquanta anys tallant cabells a Sant Cugat

La passió Per la feina és un dels secrets de tenir un negoci

Cada vegada menys, però encara, passejant pels carrers de Sant Cugat es poden veure petits negocis que conserven l’essència d’aquell Sant Cugat que un dia va ser un poble. Aquest és el cas de la Barberia Siscu Torres del carrer de Sant Antoni, un negoci familiar que compleix 50 anys d’existència i que ha passat de les mans del pare a les mans del fill.

El 10 de febrer del 1964, la Barberia Siscu va obrir les seves portes. El motiu va ser el casament d’un amic d’en Siscu Torres, en Josep Castellví, qui avui en dia encara és client del negoci, tal com explica en Siscu Torres fill, qui regenta actualment el negoci que va fundar el seu pare. “La professió de barber per part del meu pare va ser vocacional, ell treballava en una fàbrica, a la Delphi, que aleshores es deia Condiesel. Però aquesta feina no li agradava. Va treballar a totes les barbaries de Sant Cugat abans de fundar la seva”, explica en Siscu Torres fill.

“A mi no m’agradava estudiar i, amb 16 o 17 anys, vaig anar a cursar perruqueria, vaig estar una temporada tallant cabells a dones, però a mi m’agradava fer-ho aquí, a la barberia, per les tertúlies que hi havia i l’ambient”, d’aquesta manera, en Siscu va seguir el negoci del seu pare. Explica que, abans, sovint, els clients arribaven a les 9 del matí i a la una encara eren allà fent-la petar. “Ara la gent va amb presses i el client no és tan fidel; no és com abans, Sant Cugat ha crescut molt”, recorda.

Tot i que el negoci s’ha mantingut durant 50 anys, les peticions dels clients van variant, ara poques vegades els homes demanen d’afaitar-se. “Ara tallem cabells, bàsicament, també arreglem barbes, però poques vegades el client demana que l’afaitem, alguna vegada per caprici, però poques ” explica en Siscu Torres fill.

Ser amable amb la gent, passió per la feina que es fa, i fer les coses bé, és, segons en Siscu, el secret per continuar amb les portes obertes del negoci després de 50 anys. El repte? Continuar amb el mateix model de negoci per molts anys.

 
Comentaris

Destaquem