Creatus Dominus porta a Sant Cugat la innovació i l'atreviment

La Casa de Cultura acull des d'aquest dijous i fins el dissabte un nou festival de disseny destinat a alumnes i júniors que busca donar la volta al món del disseny i la publicitat

Membres impulsors de Creatus Dominus. FOTO: Artur Ribera Membres impulsors de Creatus Dominus. FOTO: Artur Ribera
Aquest dijous 2 d'octubre es dóna el tret de sortida del festival de disseny Creatus Dominus amb l'objectiu de mostrar a estudiants i joves dissenyadors que "les coses es poden fer d'una altra manera". Ideat per Cristina Busquets i Gal·la Termes (The Creative Riot) i amb la col·laboració de l'Escola d'Art de Disseny de Sant Cugat, el festival organitza conferències, exposicions, workshops, contactes amb professionals i d'altres activitats amb l'objectiu que els joves pensin per si mateixos i puguin fer realitat les seves idees, expliquen Busquets i Termes.

"És el festival que a nosaltres ens agradaria anar
. Els festivals estan enfocats als professionals i venen gurús que et vénen a explicar que són molt bons i no t'ensenyen com arribar fins allà ni et donen eines per aconseguir-ho", destaquen les dues dissenyadors. Precisament Creatus Dominus el que vol és dotar d'eines als estudiants i joves perquè comencin les seves carreres professionals. "Molta gent acaba d'estudiar i es queda al sofà. I no et venen a buscar per donar-te feina", afegeixen. "Volem donar eines i una manera de pensar diferent. Ningú et donarà feina perquè sí. La gent no es pot quedar parada i ha de moure els seus projectes i aquí és el que volem ajudar a fer", sentencien.

Creatus Dominus és un festival gratuït, cal inscripció prèvia, i ja hi ha un centenar de persones inscrites: "Tots els festivals són molt cars i nosaltres el volíem fer gratuïts", apunten.

Programació
Creatus Dominus s'encetarà aquest dijous 2 d'octubre a les sis de la tarda a la Casa de Cultura amb l'exposició dels millors projectes finals de disseny (cedida per la Generalitat de Catalunya). Divendres al matí es realitzaran els workshops i per la tarda ja hi ha programades dues conferències. La primera d'elles sobre tota la burocràcia necessària per tirar endavant els projectes i la segona serà sobre l'emprenedoria.

Durant el dissabte l'exterior de la Casa de Cultura acollirà el Mercat d'Idees, un espai amb 20 estands on descobrir nous projectes, comprar productes i fer networking. "Tots els projectes estan a internet però volem que es donin a conèixer en el món real. Si veus els projectes i els pots tocar, te'ls creus més", destaquen Cristina Busquets i Gal·la Termes. Aquest darrer dia de festival també es faran quatre conferències sobre books, briefs, personal branding i comunicar idees; així com converses amb dissenyadors júniors. A més s'ha programat un PechaKucha, on 12 ponents en exposicions contra rellotge (20 diapositives a 20 segons cada una) explicaran temes relacionats amb la creativitat i el disseny des de punts de vista diferents.

Coneix tota la programació.

Inconformistes
"Volem demostrar que les coses es poden fer d'una altra manera". aquest és l'esperit de Cristina Busquets i Gal·la Termes, que es mostren crítiques amb la situació actual del món del disseny i la publicitat. Aquesta inconformitat amb la situació actual les va a portar a crear el blog The Creative Riot, des d'on denuncien l'estat del sector i opinen sobre aspectes relacionats amb la publicitat, la comunicació i el disseny.

"Costa que acceptin idees noves. Manen els grans estudis i tots fan el mateix i al final la gent acaba volent allò que li ofereixen", denuncien. "Veiem els anuncis i moltes vegades no sabem ni de què són.Acaben fent tots el mateix i no saps si és un anunci d'Estrella Damm, Mahou... Falta atreviment, innovar és arriesgat".

Més enllà del disseny
Els organitzadors han explicat que tot i que el festival va dirigit a professionals del disseny i la comunicació, està obert a tota la ciutadania per ajudar a tirara endavant idees i convertir-los en projectes. D'aquesta manera, asseguren que el festival està obert a tothom qui tingui projectes per desenvolupar més enllà del disseny gràfic, l'arquitectura o la comunicació, entre d'altres.

Arribar i menjar

A banda del festival, els seus organitzadors han desenvolupat una pàgina web anomenada AppatsDominus per facilitar l'accés i el dia a dia als assistents a les jornades. D'una banda, un sistema de geolocalització farà que els usuaris puguin arribar al lloc de les activitats sense perdre's per la ciutat, indicant el seu destí en un mapa. De l'altra, el festival comptarà amb la col·laboració de restaurants i bars de la zona que oferiran descomptes i ofertes pels usuaris. "Volem que la gent conegui la ciutat", ha assegurat Busquest.

 
Comentaris

Destaquem