Els santcugatencs es gasten 90 euros setmanals a les botigues del poble

L'Ajuntament ha encarregat una enquesta per conèixer els hàbits dels santcugatencs alhora de comprar

Els santcugatencs que compren a les botigues del poble es gasten una mitjana de 93,81 euros setmanalment en 2,49 compres. Així es desprén d'una enquesta encarregada per l'Ajuntament de Sant Cugat i elaborada per l’empresa Unitat de Serveis Tècnics i Empresarials a 1.800 santcugatencs a sis centralitats comercials a la ciutat: centre ciutat, Torre Blanca, Volpelleres, avinguda Cerdanyola, Coll Favà i Mira-sol. En aquestes centralitats l'Ajuntament ha comptabilitzat 632 establiments.

A més, els santcugatencs punten amb un 7 sobre 10 el comerç de la ciutat i, entre els aspectes positius, en destaquen la qualitat dels mercats municipals i la varietat de l’oferta de serveis, alimentació i supermercats. Les places d’aparcament, els preus dels productes, la mobilitat i també la poca varietat de lleure i l’oferta de moda i complements són les mancances que detecten els enquestats.

L'enquesta servirà per dissenyar el Pla Estratègic de Comerç amb l'objectiu de potenciar el teixit comercial local davant la potencial amenaça del nou centre comercial de Cerdanyola. El Pla comprèn la definició d’estratègies pel que fa a la potenciació de l’associacionisme, als aspectes relacionats amb la mobilitat i l’urbanisme, a la millora de les activitats de comunicació i promoció, i l’aplicació de noves tecnologies en l’àmbit del comerç urbà.

Èxit dels mercats municipals

L'enquesta ha intentar copsar els hàbits de compra dels santcugatencs en els diferents sectors. Pel que fa a l’alimentació, un 57,46% de la població compra als mercats municipals de Torre Blanca (22,67%), Mira-sol (22,20%) i Mercat Vell (8,35%); mentre el 4,24% restant ho fan als de Rubí, Valldoreix o altres municipis. Els ciutadans que no compren en els mercats (42,54%) afirmen que un 65% de la seva despesa en alimentació fresca la fan al supermercat i el 35% a les botigues d’alimentació fora dels mercats municipals.

En relació a l’equipament de la persona, un 57% dels enquestats asseguren que la despesa en aquest sector la realitzen a Sant Cugat (un 30% a les centralitats comercials urbanes i el 27% al Sant Cugat Centre Comercial). El 43% restant de la despesa es fa a al centre de Barcelona (24%), en altres centres comercials de fora de Sant Cugat (13%) i en altres ciutats (6%).

En el sector del cinema, el lleure i la restauració, l’enquesta exposa que el 68% de la població afirma que inverteix el seu temps de lleure majoritàriament a Sant Cugat i que un 33% dels enquestats van al cinema de forma habitual.

 
Comentaris

Destaquem