Chocolat Factory preveu tornar a obtenir beneficis el 2017

L’empresa ha hagut de fer front a un pla de viabilitat iniciat el 2011 per superar la crisi econòmica

La cadena artesana de xocolata Chocolat Factory, fundada a Sant Cugat del Vallès, es troba en la recta final del pla de viabilitat que va iniciar el 2011 i les previsions són optimistes: l’empresa espera obtenir beneficis a partir de 2017. Tal com explica La Vanguardia, quan va arribar la crisi Michael Laline i Titus Ruiz, els seus dos fundadors, van haver de fer front a la reducció de vendes i l’augment de l’endeutament buscant nous accionistes. Josep Font es va fer amb un 60% de l’empresa amb la idea de sanejar-la mitjançant un pla de viabilitat.

Un pla de viabilitat que ha consistit en una injecció de capital significativa, haver hagut de reduir el seu personal i reestructurar els punts de venda. Des de 2010 Chocolat Factory ha reduït les seves pèrdues dels 1,4 milions d’euros als 68.000 euros. Disposa de 78 treballadors i 27 tendes a Espanya i Andorra. El 2010 eren 110 empleats i 36 tendes. La facturació gairebé arriba als 4,6 milions i té una previsió de creixement del 2%.

Des de l’estiu passat, l’obrador de Sant Cugat ha passat a especialitzar-se en productes de xocolata sense gluten, dragees amb quicos i altres especialitats. També compta amb un nou mestre xocolater, Jordi Farrés, i a partir de setembre traurà al mercat una nova gamma de productes “originals”.

 
Comentaris

Destaquem