Sant Cugat es vol convertir en un punt d’atracció per a ciutadans de Barcelona i del Vallès, alhora que pels turistes que visitin uns dies el país. Són diverses les iniciatives que s’estan tirant endavant en aquest sentit, però si hi ha una que destaqui pel volum de gent i sectors implicats que mobilitza és el Sant Cugat Experience, que es va fer per primera vegada l’any passat.
Enguany, la novetat és que la mostra multisectorial Sant Cugat Actiu (relacionada sobretot amb la promoció econòmica) quedarà englobada dins de l’Experience.
D’aquesta manera, des de la Fundació Sant Cugat Actiu, que depèn de l’Ajuntament, s’han volgut unificar forces per tal de poder mostrar un producte final més potent amb la participació de gairebé tots els sectors econòmics, culturals i comercials de la ciutat. El seu president, Lluís Fernández, ens ho explica: “Volem seguir amb la promoció econòmica, però, a part, volem promocionar molt la ciutat”.
D’aquesta manera, els dies 23, 24, 25 i 26 d’abril, Sant Cugat es convertirà en un aparador d’empreses, projectes, comerços i activitats culturals pensades per atraure tant santcugatencs com gent de fora del municipi. En total, i en els diferents espais, hi haurà unes 120 carpes i parades de botigues, empreses, tallers, associacions, bars i restaurants...
Mapa de les activitats

Aparador de Sant Cugat
El Sant Cugat Experience, ara ja amb el Sant Cugat Actiu incorporat, vol ser una mostra de tot el que passa a Sant Cugat. Els sectors comercial, empresarial, econòmic, cultural, esportiu i gastronòmic tenen el seu espai per poder mostrar-se als visitants. “És una mostra molt transversal”, explica el president de la Fundació Sant Cugat Actiu.
Les activitats es distribuiran per tot el centre santcugatenc. “Volem eixamplar molt l’eix comercial”, apunta Fernández, qui destaca algunes de les conseqüències d’un centre comercial més limitat: “A Sant Cugat sempre es va pel carrer de Santa Maria... on hi ha uns preus de lloguer molt alts. Hi ha espais molt macos més enllà d’aquests carrers”.
Per tal de donar un aire diferent a tots els carrers i places protagonistes del Sant Cugat Experience, des de la fundació s’està parlant amb floristes i centres de jardinera de la ciutat per tal de decorar la via pública i els aparadors de les botigues.
Atraure turistes
Un dels objectius del Sant Cugat Experience és atraure gent de fora de la ciutat. “Sant Cugat pot ser un centre turístic molt més del que és ara”, destaca Lluís Fernández, el qual afegeix que “és un lloc molt acollidor i cèntric en l’àmbit d’àrea metropolitana”. “Sant Cugat té moltes coses: una gran oferta lúdica i cultural, el Monestir...”, afegeix.
Amb tot, Fernández assegura que es pot pensar d’atraure gent d’altres països: “Molts turistes noruecs, russos o holandesos que vénen amb creuers i que estan deu dies aquí ja coneixen molt Barcelona. I els envien a Roca Village o a Montserrat, que està molt bé, però a 20 minuts tenen una cosa molt diferent, com Sant Cugat”.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok