El creador de la sèrie infantil Pocoyó, Guillermo García Carsí, ha expressat la seva filosofia a l'hora de donar vida a aquest personatge en edat preescolar: "Admiro l'autenticitat i l'alegria dels nens, però sense paternalismes ni imatges idealitzades". La sèrie ha estat guardonada amb premis internacionals, com el BAFTA (Academia Britànica de les Arts Cinematogràfiques i de la Televisió).
"L'animador ideal ha de ser com un samurai". Aquesta és una de les claus de l'èxit que han desvetllat dos joves talents catalans, Freddy Córdoba i David Diéguez, membres de la productora Kotoc Produccions, creadora de sèries com Jokebox o Desfío Champions. "El treballador de Kotoc han de ser bo i ràpid, tal com actua un samurai", ha explicat Córdoba.
Com convertir l'animació en negoci
La vessant econòmica dels dibuixos animats s'ha tractat en la sessió de networking Kid’s Cluster, una trobada de professionals de l’animació infantil que s’han aplegat, aquest divendres, per debatre sobre les possibilitats d’anar més enllà de la pantalla i convertir una sèrie o una pel·lícula en productes o serveis comercialitzables.
Meritxell Gratacós, directora de l’empresa Luk, ha explicat el suc que treuen del personatge japonès Doraemon. “Les persones que han crescut amb el personatge seran els principals transmissors de la marca i això ajuda a crear una idea de producte més enllà de la sèrie”. En una línia similar, Erwan Chabot, director comercial de Planeta Junior, ha esmentat que dels dibuixos animats se’n fan joguines i roba i això crea un sentiment de pertinença a una comunitat. Aquesta empresa està preparant actualment la reposició en 3-D del personatge de l’abella Maya amb nous capítols, nous personatges i una qualitat d’imatge renovada.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok