Emprenedors andorrans s’interessen per Sant Cugat

La trobada organitzada per l'empresa Inpulsa reuneix 25 joves del país dels Pirineus

L’empresa local Inpulsa i l’andorrana Gamma Management han organitzat una jornada amb l’objectiu de mostrar Sant Cugat a emprenedors del país dels Pirineus. Uns 25 participants del Taller d’emprenedors del govern d’Andorra han arribat de bon matí a les instal·lacions d’Esade-Creàpolis on han estat rebuts pel tinent d’alcalde d’Economia, Carles Brugarolas, resposnbles del complex i els amfitrions fundadors d’Inpulsa Lluís Godayol i Jordi Pla.

Durant la presentació Brugarolas ha comunicat als assistents que Sant Cugat és un entorn provilegiat per l’emprenedoria per la seva localització però també per la joventut de al seva població i els més de 50.000 llocs de treball que ofereix. També ha destacat la unió amb Rubí i Cerdanyola en el marc del Catalonia Innovation Triangle com a organisme de promoció econòmica. Per la seva banda, Joan Gonfaus del Taller d’emprenedors andorrans ha subratllat que iniciatives com aquestes "serveixen per crear contacte i col·laboracions que poden desembocar en nous negocis allà o aquí".

De la idea a fer diners
Havent dinat Jordi Pla ha explicat com la seva nova empresa Inpulsa “acompanya” projectes d’emprenedoria i ha donat alguns consells per no confondre termes. “L’autoocupacó és diferent de l’emprenedoria i un emprenedor no és un empresari. El primer no crea ocupació i els emprenedors necessiten formació i experiència per esdevenir empresaris”. Respecte les idees ha demanat no ficar-se en projectes si no es té alguna cosa nova o diferent a oferir i ha receptat que a l’hora de buscar un inversor es vengui l’empresa i no el producte. En parlar del pla d’empresa ha advertit que no calen 2 anys per fer-lo, amb 6 setmanes i un bon estudi n’hi ha prou.

El soci de Pla, Lluís Godayol, ha parlat, acte seguit dels passos per la consolidació d’una empresa i en parlar de l’equip ha remarcat que la comunicació i la tecnologia són aspectes tant importants com la idea i el producte. “Cal un equip equilibrat, amb gent que conegui diferents àmbits però sobretot cal un líder que mantingui el pes de l’empresa". Godayol també ha recordat que qualsevol empresa ha de ser capaç de crear un desig en els consumidors; un desig suficientment fort com perquè pagui diners. Les activitats han acabat amb un taller de networking i una visita guiada pels diferents parcs empresarials de la ciutat.

 
Comentaris

Destaquem